пʼятниця, 6 січня 2023 р.

Формуємо компетентності на уроках української мови

 

Одним із ключових аспектів сучасного навчального заняття є компетентнісний підхід. 

Варто пам'ятати, що впродовж одного навчального заняття цілком можливо формувати 2-4 компетентності, підібравши відповідні форми й методи роботи.

Наприклад,  запропонуйте учням текст, з яким працюватиме клас, опановуючи певну тему.

Розпочати обговорення прочитаного тексту можна з прийому «Мозковий штурм». Сформулюйте запитання, що стосуватиметься теми, ідеї тексту або порушеної в ньому проблеми. Занотовуйте всі надані учнями відповіді, не коментуючи їх. Запис думок можна здійснювати на дошці. 

Цікавим буде цей прийом, якщо учні нотуватимуть свої думки на стікерах і власноруч кріпитимуть на дошку (ватман/ аркуш для фліпчарту тощо) – працюватиме візуалізація. 

Якщо навчальне заняття відбувається в дистанційному форматі, то зручним буде використання Padlet, Jamboard, Mentimeter тощо, що дасть змогу візуалізувати матеріал та залучити якомога більше учнів до роботи. 


За допомогою «Мозкового штурму» формуємо 

  • вільне володіння державною мовою (навчаємо оформлювати думку й висловлювати її); 
  • підприємливість та фінансову грамотність (генерувати й презентувати власну ідею й відстоювати її, використовувати  ефективні комунікативні стратегії для формулювання власних пропозицій); 
  • інноваційність (уміння представити цікаве нестандартне вирішення порушеної проблеми).

Немає коментарів:

Дописати коментар