четвер, 8 лютого 2018 р.

ТУДАН ДМИТРО



ДУША, ЩО ВІДСТУПИЛАСЯ ВІД БОГА
БАЛАДА 
I
Уже храмові дзвони востаннє дзвенять
І ніч на село опустилась.
А зорі ясніше, ніж сонце, горять,
Уся земля тиші вклонилась.

Монах, від утоми зітхаючи, йшов
Від Божих покоїв до хати,
Та тільки на сходи повільно зійшов,
Спинивсь і не знав, що й казати.

Дівчина тендітна незрушно стоїть
І щось у пітьмі виглядає.
На небі лиш зорі - усе село спить,
Вона ж наодинці блукає.

Ще й вдягнута дивно: лиш плаття старе
Ця дівчина в холод носила.
Монах придивився: та що там старе!
Таке знать європейська любила!

У сукні широкою фіжма була,
Корсет був вузьким, наче дошка.
Вона немов з іншого часу прийшла,
Тендітна, як чорна волошка…

На руки дівочі поглянувши вмить,
Священик ще більш здивувався:
Бліда шкіра дівчини тьмяно блищить,
Як місяць з-під хмар визирався.

-Та що ж це за диво? - подумав монах,-
Навіщо вночі їй гуляти?
Чи був якийсь сенс в застережних словах?
Не впевнений був, як вчиняти.

А потім пішов він до неї й спитав:
-         Дівчино, хіба загубилась?
Тебе нічний морок невчасно застав,
Чи в хибну дорогу пустилась?

Вона озирнулась. Обличчя його –
порушника тиші – впізнала.
Ніяк не чекав наш священик того,
Що в відповідь раптом сказала:

-         Вас звуть Мурой Сейшин? Давно знаю я,
Що божий слуга Ви смиренний.
До того ж, митець Ви. Вся наша сім’я
Читала Ваш нарис щоденний.

Наш Сейшин і справді мав спроби пера,
Країні по всій був відомий.
Усе: чи роман, чи новела мала –
Було для всіх вельми вагомим.

Не встиг і подумати Сейшин про це,
Вона вже задумливо мовить:
-         Скажу, я багато читаю уже,
Хороший роман, та коробить.

-         Чому це? - з цікавістю Сейшин спитав.
-  Чи справді ви вірите в Бога?
А я вже не вірю давно. Хто сказав,
Що вказана долі дорога?

У голосі дівчини відчай і гнів,
Та дивна для неї зневіра.
В душі у монаха був шок від цих слів:
-         Чи зникла в Творця в тебе віра?

-         Звісно, що дивно це чути для Вас,
Проте я і справді не знаю,
Чи вірити в того, хто творить всіх нас –
З книжок я немало черпаю.

У них я пояснення інше знайшла –
Про створення нашого світу…
Відтоді тримаюсь наукового тла,
Бо добру вже маю освіту.

-         Ти, певно, єдина не в межах села,
Кого мої твори цікавлять.
-         Ви праві, я з міста сюди прибула:
Пейзажі гірські мене ваблять.

-         Тебе звуть…
-         Сунако, - нарешті вона
Імя своє звучне назвала.
Тут Сейшин поглянув: година ж яка
У той  момент наставала!

Помітила дівчина, що і чому
Так сильно бентежить монаха.
Та слабо всміхнулась і каже йому:
-         Я бачу, що ніч вже настала.

Іти спочивати прийшла Вам пора,
Та в мене до Вас є прохання:
Я знаю: в Вас справ – височенна гора…
Коли Вам набридне писання?..

Чи можна у вільний від клопотів час
Мені для розмов приходити?
Яке ж це везіння – зустріти тут Вас
І з Вами ось так говорити!

-         Чого це їй треба? - шумить в голові
Настирлива в Сейшина думка.
Подумавши трохи, кивнув сам собі:
Розмова із нею – не мука.

Домовився Сейшин із нею разом
Нечасто й нерідко стрічатись.
Не знав він навіщо, хоч бий батогом,
Сунако із ним розважатись…

II
В далекому місці від зайвих очей
Покинута хижка стояла.
Ось тут монах Сейшин творив, мов Орфей,
Як муза його надихала.

І знов ясне сонце за обрій зайшло,
На небі засяяли зорі…
Вже міцно натруджене спало село,
Усіх ніч тримала в покорі.

Ні крику, ні зойку, ні шелесту трав –
Довкола омріяна тиша.
Та стукіт у двері думки перервав
(Чутливим був Сейшин, мов миша)…

Сунако в широкії двері зайшла
І ввічливо з ним привіталась.
Малесеньку книгу з собою взяла:
-         Я трохи спізнилась, - зізналась.

Уперше він бачився з нею вночі
Й як слід через це не розгледів.
Тепер роздивитись міг ясно її,
Тому й нові риси пригледів:

Волосся чорняве до скутих плечей
Хвилястими пасмами вється…
На темні зіниці виразних очей
Проміння ліхтарика ллється.
А шкіра натомість лишилась бліда,
На світлі – гладка й жовтувата,
А сукня, здавалось, була їй мала –
Зім’ята, стара, сірувата.

Присіла Сунако із ним на стілець
І книгу свою простягає:
-         Про те, що Ви справжній пера вже знавець,
Ваш підпис мені нагадає…

Захоплююсь вашою творчістю я,
Та все-таки з Вами не згідна:
Скажу вам, чому я усе це життя
Не хочу Творцю бути вірна…

Давно в мене щастя й надії нема,
Бо дивна й жахлива хвороба
Висить наді мною, мов хмара страшна,
Не рак це, не клята глаукома…

Уся справа в сонці: лиш промінь його –
Усю мою шкіру обпалить.
Як тільки я вийду із дому свого,
Мене страшним болем пропалить…

І саме тому я повинна весь час
Від сонця, мов нечисть, ховатись.
Скажіть: чи доречна тут віра для нас,
Як важко буденним займатись?!

-         Нехай в тебе віри у Бога нема,
Ти зараз хіба з сатаною?
У тебе в душі не панує пітьма –
Ти можеш лишитись зі мною.

Не віриш у Бога – повір же мені,
Я знаю: важка твоя доля,
Мені не байдужі страждання твої –
Знайдуться і щастя, і воля!

-         Приємно почути ці Ваші слова,
Чомусь на душі звучить радість.
В мені зародилась Надія нова,
У ній нові сили й наснага.

Немає коментарів:

Дописати коментар