вівторок, 19 березня 2019 р.

У гостях у казки





(казкова вікторина )
3 команди.
І. З’ясуємо, з героями яких казок ми сьогодні матимемо справу



 Конкурс «Про що говорить…»
Борошно – «Колобок»
Колосок – «Колосок»
Довга борода – «Ох»
Яйце – «Яйце-райце»
Ріпа – «Ріпка»
Сани, горобчик, заєць – «Мудра дівчина»
Булава – «Котигорошко»

Рукавичка – «Рукавичка»
Гуска – «Івасик-Телесик»
Глечик – «Лисичка і Журавель»
(відповідають ті, хто знає, хто швидше; кожна правильна відповідь – 1 бал)
ІІ . Бліцопитування
І група
·        Як звали півника в казці « Колосок»? (Голосисте горлечко )
·        Кому з героїв у скрутну хвилину допомогло гусеня ? (Івасику-Телесику)
·        За ким стояв песик у казці «Ріпка» (за внучкою)
·        Хто другим оселився в рукавичці? (жабка)

·       
Як називали одне одного Лисичка і Журавель? (кум і кумася)
·        Казка, яка має конкретного автора, називається ..(літературна )
ІІ група
·        Чим пригощала Лисичка Журавля? (Молочною кашею)
·        Який казковий герой народився з горошини? (Котигорошко)
·        Що було наймилішим у казці «Мудра дівчина»? (сон)
·        Як півник із казки «Колосок» знайшов колосок? (замітав двір)
·        Про що попросив Телесик діда й бабу, коли виріс? (зробити золоте човенце й срібне весельце)
·        Казка, в якій ідеться про дивні перетворення персонажів, дива і чари, нереальних істот, називається .. (фантастична)
ІІІ група
·        Хто викрав Івасика-Телесика? (Змія )
·        Як звати зеленого чоловічка з довгою бородою, який живе у пеньку (Ох)

·       
Звідки взялася в лісі рукавичка? (дід загубив)
·        Яким чином пан допоміг двом братам розв’язати конфлікт (загадав три загадки)
·        Кого другого зустрів Колобок на своєму шляху (Вовка)
·        До якої групи казок відносимо казку «Рукавичка» (про тварин)
ІІІ. Конкурс капітанів «Доберіть пару» (на екрані в онлайн-режимі капітани встановлюють відповідність)
І капітан – між прислів’ям та казкою, яку воно характеризує (https://okyayxm.blogspot.com/2017/10/blog-post_15.html)
Не взявшись за сокиру, хати не зробиш.-  «Колосок»
Де сила не візьме,там розум допоможе.- «Мудра дівчина»
Однією рукою і вузла не зав’яжеш. – «Ріпка»

Де є приязнь, там не тісно – «Рукавичка»
Жадібність підштовхує на підлість- «Лисиця і журавель»
ІІ капітан між темою та назвою казки (https://okyayxm.blogspot.com/2017/10/blog-post_77.html)
Розповідь про хлопчика, який перемагає "ворога" і досягає щастя власними зусиллями- «Котигорошко»
Розповідь про чоловіка, який змушений був віддати свого сина змієві.- «Яйце-райце»

Розповідь про викрадення хлопчика- «Івасик-Телесик»

Зображення мудрості та кмітливості малої дівчинки- «Мудра дівчина»
Розповідь про жадібність і небажання дружити по-справжньому- «Лисиця та журавель»
ІІІ капітан між ідеєю та назвою казки (https://okyayxm.blogspot.com/2017/10/blog-post_95.html)
Уславлення працьовитості та кмітливості парубка; засудження хитрості та підступності- «Ох»
Навчання бути привітним та ділитися з іншими- «Рукавичка»
Засудження самовпевненості, самовихваляння героя у тому, що зможе обхитрити усіх- «Колобок»
Уславнення вміння обхитрити заради порятунку власного життя- «Івасик-Телесик»
Засудження лінощів та марнування часу- «Колосок»
ІV. «Телеграма від казкового героя» (учням необхідно розшифрувати цитату, вказати, кому належать слова)
І група

«
Ріс та й ріс я, як з води,— не багато літ, а вже великий виріс. Одного разу я з батьком     копав колодязь,— докопались до великого каменя. А я підкинув того каменя вгору та й підхопив,— люде й повтікали» (Котигорошко).
ІІ група
Ей, голубчику-братіку! Не бий мене та візьми до себе — я тобі у великій пригоді стану!— Принеси мене до своєї хати та годуй мене м'ясом доти, поки в мене крила повідростають.— Пусти мене, я політаю, побачу, чи вже відросли крила.(Орел)
ІІІ група
— Зробіть мені, тату, золотий човник і срібнеє весельце, буду я рибку ловити та вас годувати!— Ближче, човнику, до бережка! Це ж моя матінка снідати принесла.— То ж не моєї матінки голос! (Івасик-Телесик)
V.  «Два в одному» (на слайді розміщено героїв із двох казок, учням необхідно вгадати назви цих казок )

І група
«Колобок» і «Лисичка і Журавель»
ІІ група
«Колосок» і «Рукавичка»
ІІІ група
«Мудра дівчина» і «Ріпка»
VІ. Складання пазлів

(учням необхідно скласти ілюстрацію до казки, назвати казку, її героїв)
VІІ. «Правда-неправда»
І група
А) У казці «Яйце-райце» Стрілець двічі (тричі) прицілювався в Сокола (Орла), але тау і не пристрелив його.

Б) Коли Колобок просив звірів не бити (з’їсти) його, то пропонував їм розказати вірша (пісню).
ІІ група
А) У казці «Ріпка»,  коли прийшла весела весна (осінь золота), пішла баба (дід ) ріпку рвати.
Б) У казці «Мудра дівчина» багатий брат змилувався над бідним і подарував (дав, щоб відробити) йому козу (корову).
ІІІ група
А) у казці «Колосок» жили собі троє мишенят — Круть та Верть і півник Колосисте Горлечко.
Б) У казці «Рукавичка» йшов парубок (дід) лісом, а за ним бігла собачка, та й знайшов (загубив) дід рукавичку.
VІІІ.  «Шаради» (один із учасників групи виходить на середину і намагається жестами пояснити назву чи зміст казки; члени команди вгадують)
І група
«Котигорошко», «Колобок»

ІІ група
 «Мудра дівчина», «Лисичка і Журавель»
ІІІ група
«Ох», «Івасик-Телесик»,
ІХ. Рекламне агентство
Створити рекламу або афішу казки, яка подобається найбільше.

Немає коментарів:

Дописати коментар