середа, 3 грудня 2014 р.

Критерії оцінювання диктанту

Диктант оцінюється однією оцінкою на основі таких критеріїв:

§  виправляються, але не враховуються такі орфографічні і пунктуаційні помилки:
1) на правила, які не включені до шкільної програми; 
2) на ще не вивчені правила; 
3) у словах з написаннями, що не перевіряються, над якими не проводилась спеціальна робота;
 4) у передачі так званої авторської пунктуації.

§ повторювані  помилки (помилка у тому ж слові, яке повторюється у диктанті кілька разів), вважаються однією помилкою; однотипні помилки (на одне й те ж правило), але у різних словах вважаються різними помилками;

§ розрізняють грубі і негрубі помилки; 
зокрема, до негрубих відносяться такі: 
1) у винятках з усіх правил; 
2) у написанні великої букви в складних власних найменуваннях; 
3) у випадках написання разом і окремо префіксів у прислівниках, утворених від іменників з прийменниками; 
4) у випадках, коли замість одного розділового  знаку поставлений інший;
 5) у випадках, що вимагають розрізнення не і ні (у сполученнях не хто інший, як....; не що інше, як...; ніхто інший не...; ніщо інше не...); 
6) у пропуску одного із сполучуваних розділових знаків або в порушенні їх послідовності;
 7) у заміні українських букв російськими;


§ п’ять виправлень (неправильне написання на правильне) прирівнюються до однієї помилки.

2 коментарі:

  1. Я так розумію, що критерії оцінювання в початковій школі та у наших дітей дещо відрізняються.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. звичайно. в початковій школі дещо інший підхід, адже база знань третьокласника відрізняється від того багажа знань, що має семикласник.

      Видалити