Отож, оцінка за написаний твір або переказ визначається за формулою:
З - 9
МО - 2; 3 - 10 =10 б.
Де : З - зміст(наскільки точно, логічно і послідовно передано зміст переказу або розкрито тему твору)
МО - мовне оформлення (помилки): 2 (наприклад) - це кількість орфографічних і пунктуаційних помилок; 3 - кількість лексичних, гарматичних, стилістичних.
Відповідність всіх видів помилок і оцінок можете простежити за таблицею:
Рівн
|
Б
|
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів
|
Грамотність
|
|
1
|
2
|
|||
I.
Початковий
|
1
|
Побудованому учнем (ученицею) тексту бракує зв’язності
й цілісності, урізноманітнення потребує лексичне та граматичне оформлення
роботи
|
15-16 і
більше
|
9-10
|
2
|
Побудований учнем (ученицею) текст (висловлювання)
характеризується фрагментарністю, думки викладаються на елементарному рівні;
лексика і граматична будова мовлення
потребують збагачення й урізноманітнення.
|
13-14
|
||
3
|
Висловлювання не є завершеним текстом; учень (учениця)
слабко дотримується послідовності й
чіткості під час викладення власних думок; недостатньо сформовані вміння
дотримуватися змістової та стилістичної єдності; лексика й граматична будова
висловлювання потребують збагачення та урізноманітнення.
|
11-12
|
||
II. Середній
|
4
|
Висловлювання учня (учениці) за обсягом складає дещо
більше половини від норми і характеризується певною завершеністю, зв’язністю;
розкриття теми має бути повнішим, ґрунтовнішим і послідовнішим; чіткіше мають
розрізнюватися основна та другорядна інформація; потребує урізноманітнення
добір слів, більше має використовуватися авторська лексика
|
9-10
|
7-8
|
5
|
За обсягом робота учня (учениці) наближається до норми,
загалом є завершеною; тему значною
мірою розкрито, проте вона потребує глибшого висвітлення; має бути увиразнена
основна думка, посилена єдність стилю, урізноманітнене мовне оформлення.
|
7-8
|
||
6
|
За обсягом висловлювання учня (учениці) сягає норми,
його тема розкривається, виклад загалом зв’язний, але вміння самостійно
формулювати судження, належно їх аргументувати, точніше добирати слова й
синтаксичні конструкції потребує вдосконалення.
|
5-6
|
||
III. Достатній
|
7
|
Учень (учениця)
самостійно створює зв’язний, з
елементами самостійних суджень текст, (з урахуванням виду переказу), вдало добирає лексичні засоби
(використовує авторські засоби виразності, образності мовлення), але вміння
чітко висвітлювати тему, послідовно її викладати, належно аргументувати
основну думку потребує вдосконалення.
|
4
|
5-6
|
8
|
Учень ( учениця) самостійно будує повне (з урахуванням
виду переказу), осмислене висловлювання;
загалом ґрунтовно висвітлює тему, добирає переконливі аргументи на
користь власної позиції, однак словник, граматичне і стилістичне оформлення
роботи потребують урізноманітнення.
|
3
|
||
9
|
Учень (учениця) самостійно будує послідовний, повний,
логічно викладений текст (з урахуванням виду переказу); загалом розкриває
тему, висловлює основну думку (авторську позицію); вдало добирає лексичні
засоби (використовує авторські засоби виразності, образності мовлення), однак
уміння виразно висловлювати особистісну позицію й належно її аргументувати потребує
вдосконалення.
|
1+1
(негруба)
|
||
IV. Високий
|
10
|
Учень (учениця)
самостійно будує послідовний, повний (з урахуванням виду переказу) текст,
ураховує комунікативне завдання, висловлює власну думку, певним чином
аргументує різні погляди на проблему (зіставляє свою позицію з авторською),
робота відзначається багатством словника, граматичною правильністю,
дотриманням стильової єдності й виразності тексту.
|
1
|
3
|
11
|
Учень (учениця) самостійно будує послідовний, повний
текст ( з урахуванням виду переказу);
дотримується комунікативного завдання.; аргументовано й чітко
висловлює власну думку ( ураховує авторську позицію); робота відзначається багатством словника, точністю
слововживання, стилістичною єдністю, граматичною різноманітністю.
|
1 (негр)
|
2
|
|
12
|
Учень (учениця) самостійно створює яскравий, оригінальний
за думкою та оформленням текст (з урахуванням виду переказу); вичерпно
висвітлює тему; аналізує різні погляди на той самий предмет, добирає
переконливі аргументи на користь тієї чи іншої позиції, використовує набуту з різних джерел
інформацію для розв’язання певних життєвих проблем; робота відзначається
багатством слововживання, граматичною правильністю й різноманітністю,
стилістичною довершеністю.
|
–
|
1
|
Цікаво, скільки часу ви витрачаєте на перевірку однієї стопки зошитів? Чи залишається у вас час на особисте життя?
ВідповістиВидалитинамагаюся встигати всюди, але дякую, що поцікавилися
ВидалитиСенека колись писав, що якщо боги хочуть покарати когось, то реєнкарнують його у вигляді педагога...
ВідповістиВидалитияк на мене, це перебільшення, тому що будь-яка професія - покарання, якщо її не любити
ВидалитиДай Боже Вам здоров'я, витримки, довголіття, реалізованості у такому не простому житті.
ВідповістиВидалитидякую :)
ВидалитиСкажіть, а як Ви оцінюєте твори, які просто списані з унтернетресурсу, я навіть можу назвати сайт, де я читала такий твір. Мені дійсно цікаво, бо оцінити мушу, а як - не знаю.
ВідповістиВидалити