неділя, 16 листопада 2014 р.

урок у 6 класі
Тема: Узагальнення й систематизація знань з теми «Прикметник як частина мови»

Мета: повторити й закріпити знання учнів про прикметник як самостійну частину мови, його значення, морфологічні ознаки, синтаксичну роль; сприяти виробленню в учнів уміння знаходити в тексті прикметники, визначати їх граматичні категорії, розряд;  розвивати в учнів культуру мовлення, навички пошукової діяльності та інтерес до виконання проблемно-ситуативних завдань; виховувати любов і пошану до рідної мови; виховувати естетичні смаки учнів
Тип уроку : узагальнення й систематизації знань, умінь і навичок

Обладнання: мультимедійний проектор, підручник, таблиці, картки із завданнями
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Оголошення теми і мети уроку
ІІІ. Виконання вправ на узагальнення матеріалу
1.     Лінгвістичний диктант
·   Прикметник як частина мови означає….
·   У реченні прикметник виступає …
·   Граматичними ознаками прикметника є …
·   Прикметник узгоджується в реченні з  ….
·   Утворити вищий ступінь порівняння прикметника «малий»
·   У прикметника розрізняють такі розряди …
(взаємоперевірка диктанту)
2.     Вибірковий диктант (із наведених речень виписати прикметники)
Виводить мама дивним писачком  По білому яйці воскові взори.
Грає синє море, Грає серце козацькеє, А думка говорить: «Куди ти йдеш не спитавшись? На кого покинув батька, неньку старенькую, молоду дівчину?»
Жив у Києві в неволі Ханський син , малий хлопчина, Половецького б то хана Найулюблена дитина.
Запитання:
-         З яких творів взято рядки, кому вони належать?
-         Яким чином визначити прикметник?
-         Що є початковою формою прикметника?
-         Виправити помилку «найулюблена»
3.     Робота по варіантах. Утворити від поданих слів прикметники, вказати їх розряд (позначити суфікси0
І варіант     батько, мати, Оленка, Ігор, сестра
ІІ варіант     батько, скло, сонце, літо, шкіра           
-         Вказати, які прикметники називаємо присвійними та відносними.                  
4.     Робота в групах. Утворити ступені порівняння (вищий і найвищий, просту і складену форму) від прикметників (завдання на картках):
І група      дужий, близький, великий
ІІ  група    легкий, дорогий, добрий
ІІІ група    важкий, низький, поганий
ІV група   високий, тяжкий, товстий
V група   Знайдіть третього зайвого в кожному рядку, обґрунтуйте відповідь.
n Більш пізній, найменший, найгарячіший;
n Ширший, більш модний, менш привабливий;
n Порожній, найбільш великий, якнайдовший.
n Синіша, гостріший, найприємніша.
5.     Фізкультхвилинка.
Учні встають з-за парт. Учитель називає прикметники різного роду: жін..р. – учні присідають; чоловічого – плескають у долоні; середнього – піднімають ручки догори.
6.     Колективна робота. Відновити словотворчий ланцюжок, вказати спосіб творення:
Найстаріший           …….            Старий
Найбільш старий          …….         ……
-         Вказати різницю між першим і другим ланцюжком
7.     Робота в парах. Виконання вправи 413 (письмово)
І ряд        1-2 речення
ІІ ряд       3-4речення
ІІІ ряд      5-6 речення
ІV ряд     7-8 речення
Запитання до учнів:
-         Які прикметники називаємо повними нестягненої та стягненої форми, короткими?
-         До коротких прикметників у реченнях підібрати повну форму
8.     Колективна робота. Записати речення, визначити прикметники, зробити морфологічний їх розбір
Прилучення дитини до краси рідної мови розпочинається з милих бабусиних казок і материної колискової пісні.
ІV. Підсумок уроку
V. Домашнє завдання
Підготуватися до контрольної роботи.
-         Виконати вправу 427.

-         Написати міні-твір про мову, використовуючи якісні й присвійні прикметники

Немає коментарів:

Дописати коментар