Літературна вікторина «Юні літературознавці» (для учнів 6 класу)
І бліц-опитування: (8 б)
1 команда
1. Найвідоміша збірка поета. («Кобзар»)
З. Де навчався Т. Шевченко малярської майстерності? (Петербурзька академія мистецтв)
4. Народився Тарас Шевченко у селі... (Моринці)
5. Як звати батька Тараса? (Григорій)
6. Скільки дітей було у родині Шевченків? (шестеро)
7. Коли вперше було видано «Кобзар»? (1840 р.)
8. Як називається
гора, де похований Т. Шевченко? (Чернеча гора)
2 команда
1. Хазяїном Т. Шевченка був пан... (Енгельгардт)
2. як звали матір поета?
З. Рік викупу Т. Шевченка з кріпацтва. (1838 р.)
4. де минуло дитинство
поета?
7. Рік народження поета. (1814 р.)
8..Чий портрет був намальований, щоб викупити Шевченка з
кріпацтва? (Василя Жуковського)
ІІ. «Відгадай
криптограму» відомий вислів Тараса Шевченка, вказати, з якого твору (3 б)
1 – е 8 – і 1 5 - п
2 – л 9 – к 1 6 - я
3 – д 1 0 – т 1 7 - м
4 – о 1 1 – с 1 8 - а
5 – н 1 2 – в 1 9 - у
6 – х 1 3 – г 20- ч
7 –р 1 4 – и 21 – є
І команда
(як помру, то поховайте)
16 9 15 4 17
7 19
10 4 15
4 12 18
14
17 1 5
1 5 18 17 4
13 14 2 8
ІІ команда (а мати хоче научати)
18 17 18
10 14 6 4 20 1
5 18
19 20 18 10
10 18 9
11 4 2 4 12
1 14 9
4
5 1 3 18 21
ІІІ. Конкурс
«Заморочки з бочки» (3 б)
(у
скриньці вміщено картки із запитаннями з ТЛ)
І
команда:
1.
Наведіть приклад
епітета
2.
Вкажіть художній
засіб «струнка, немов берізка»
3.
Вкажіть, що таке
тема твору
4.
Як називається
невеликий прозовий твір, який містить прихований повчальний зміст?
ІІ команда:
1.
Наведіть приклад
гіперболи
2.
Вкажіть художній
засіб «солов’їна калинова українська мова»
3.
Вкажіть, що таке
ідея твору
4.
Як називається
невеликий прозовий твір, у якому присутні фантастичні елементи?
ІV. «Дешифрувальники»
(3 б.)(розгадати прислів’я) читати слід знизу вгору, справа наліво
І команда
шєамйіпс
ен ьтителив
ьцеборог
ен оволс
|
амьт яннечвен
а
олтівс
яннечв
|
ІІ команда
ьтидовив
усіл з
ела
едев ен
сіл в
акуан
|
ьтиж
ітівс
ан кя
ьтичв
агинк
|
V. Розминка (3 б)
Хоч у нього й шуба є, Та як холод настає, Він не їсть
тоді, не п'є, І не ходить, не гуляє, А у лігво спать лягає. (Ведмідь)
Я руда, низького зросту, Хитра я і довгохвоста. На курей
я вельми ласа — В
них таке смачненьке м'ясо. Вовку-брату я сестриця, А зовуть мене ...
(лисиця) .
Гострі кігті має — В подушки ховає.
Лазить все на плотик, А зоветься ...
(котик).
Має клешні й довгі вуса. Я і сам його боюся, Бо щипає,
мов гусак. Ну а звуть щипаку ... (рак).
Пара довгих вушок, Сіренький кожушок. Скорий побігайчик,
А зоветься ... (зайчик).
В лісі є кравець чудовий, шиє звірам він обнови. Для
ведмедів кожушки, для лисички — сорочки, для куничок — рукавички, А для білочок — спіднички. Зайцю — валянки на лапки, І собі пошив піджак. Хто кравець
такий? (їжак)
VІ. «Чарівна
скринька»
І команда
-
Предмет, без якого
не можливе здійснення мрії Жені із оповідання «Олень Август» (відеокамера)
-
Предмет, без якого
хлопці Ява і Павлуша не змогли б побудувати метро (лопата)
-
Те, що допомогло
згадати рідну землю (євшан-зілля)
ІІ команда
-
Предмет,
який допоміг персонажу «прийти» в гості (ракета)
-
Предмет,
який приносить щастя (підкова)
-
Те,
що любив найбільше герой «Зачарованої Десни» (морква)
VІІ. «Детективи» (учасникам надаються «речові докази», з яких необхідно
скласти візитну картку твору : назва, герої, автор )
І команда:
А. протистояння двох хлопців, повітряний змій, шайка
хлопців, клітка з птахом, крига, ніколи не бреше, покарання батька;
Б. хата, город, ворона, псалтир, лев, Пірат
ІІ команда
А. Шайка хлопців, гнізда горобців, дружба з дівчатами,
прощення для кривдника, чудові казкові історії.
Б. далека планета, трамвай, портфелі й зошити,
автобіографії.
VІІІ. Конкурс капітанів (2 б.)
Вгадати назву твору за його ідеєю:
1.
Треба
вміти прощати і вірити в добро
2.
Треба
поважати людей, що мають неординарний, власний погляд на світ.
3.
Необхідно
думати і дбати не лише про себе, а й інших
4.
Чарівність
і краса світу дитинства, його неповторність і загадковість.
Немає коментарів:
Дописати коментар