четвер, 20 листопада 2014 р.

Літературна вікторина «Юні літературознавці» (для учнів 6  класу)
І бліц-опитування: (8 б)
1 команда
1. Найвідоміша збірка поета. («Кобзар»)
З. Де навчався Т. Шевченко малярської майстерності? (Петербурзька академія мистецтв)
4. Народився Тарас Шевченко у селі... (Моринці)
5. Як звати батька Тараса? (Григорій)
6. Скільки дітей було у родині Шевченків? (шестеро)
7. Коли вперше було видано «Кобзар»? (1840 р.)
8.  Як називається гора, де похований Т. Шевченко? (Чернеча гора)

2 команда
1. Хазяїном Т. Шевченка був пан... (Енгельгардт)
 2. як звали матір поета?
З. Рік викупу Т. Шевченка з кріпацтва. (1838 р.)
4. де минуло дитинство поета?
7. Рік народження поета. (1814 р.)
8..Чий портрет був намальований, щоб викупити Шевченка з кріпацтва? (Василя Жуковського)


 ІІ. «Відгадай криптограму» відомий вислів Тараса Шевченка, вказати, з якого твору (3 б)
1 – е    8 – і          1 5 - п
2 – л     9 – к         1 6 - я
3 – д   1 0 – т        1 7 - м
4 – о    1 1 – с        1 8 - а
5 – н    1 2 – в        1 9 - у
6 – х   1 3 – г           20- ч
7 –р      1 4 – и       21 – є
 І команда (як помру, то поховайте)
16  9  15  4  17  7   19
10  4  15   4   12   18    14
17    1   5   1   5   18  17   4   13  14  2  8
ІІ команда (а мати хоче научати)
18   17  18  10  14   6  4   20  1 5  18   19  20   18  10
10  18  9  11   4  2  4  12   1  14   9   4 
5  1  3 18 21
ІІІ. Конкурс «Заморочки з бочки» (3 б)
(у скриньці вміщено картки із запитаннями з ТЛ)
І команда:
1.     Наведіть приклад епітета
2.     Вкажіть художній засіб «струнка, немов берізка»
3.     Вкажіть, що таке тема твору
4.     Як називається невеликий прозовий твір, який містить прихований повчальний зміст?
ІІ команда:
1.     Наведіть приклад гіперболи
2.     Вкажіть художній засіб «солов’їна калинова українська мова»
3.     Вкажіть, що таке ідея твору
4.     Як називається невеликий прозовий твір, у якому присутні фантастичні елементи?
ІV. «Дешифрувальники»   (3 б.)(розгадати прислів’я) читати слід знизу вгору, справа наліво
І команда
шєамйіпс
ен ьтителив
ьцеборог
ен оволс
амьт яннечвен
а
олтівс
яннечв

ІІ команда
ьтидовив
усіл з
ела
едев ен
сіл    в
акуан
ьтиж
ітівс
ан кя
ьтичв
агинк

V. Розминка (3 б)
Хоч у нього й шуба є, Та як холод настає, Він не їсть тоді, не п'є, І не ходить, не гуляє, А у лігво спать лягає. (Ведмідь)
Я руда, низького зросту, Хитра я і довгохвоста. На курей я вельми ласа В них таке смачненьке м'ясо. Вовку-брату я сестриця, А зовуть мене ... (лисиця) .
Гострі кігті має В подушки ховає.
Лазить все на плотик, А зоветься ... (котик).
Має клешні й довгі вуса. Я і сам його боюся, Бо щипає, мов гусак. Ну а звуть щипаку ...     (рак).
Пара довгих вушок, Сіренький кожушок. Скорий побігайчик, А зоветься ... (зайчик).
В лісі є кравець чудовий, шиє звірам він обнови. Для ведмедів кожушки, для лисички сорочки, для куничок рукавички, А для білочок спіднички. Зайцю валянки на лапки, І собі пошив піджак. Хто кравець такий?       (їжак)
VІ. «Чарівна скринька»
І команда
-         Предмет, без якого не можливе здійснення мрії Жені із оповідання «Олень Август» (відеокамера)
-         Предмет, без якого хлопці Ява і Павлуша не змогли б побудувати метро (лопата)
-         Те, що допомогло згадати рідну землю (євшан-зілля)
ІІ команда
-         Предмет, який допоміг персонажу «прийти» в гості (ракета)
-         Предмет, який приносить щастя (підкова)
-         Те, що любив найбільше герой «Зачарованої Десни» (морква)
VІІ. «Детективи» (учасникам надаються «речові докази», з яких необхідно скласти візитну картку твору : назва, герої, автор )
І команда:
А. протистояння двох хлопців, повітряний змій, шайка хлопців, клітка з птахом, крига, ніколи не бреше, покарання батька;
Б. хата, город, ворона, псалтир, лев, Пірат
ІІ команда
А. Шайка хлопців, гнізда горобців, дружба з дівчатами, прощення для кривдника, чудові казкові історії.
Б. далека планета, трамвай, портфелі й зошити, автобіографії.
VІІІ. Конкурс капітанів (2 б.)
Вгадати назву твору за його ідеєю:
1.     Треба вміти прощати і вірити в добро  
2.     Треба поважати людей, що мають неординарний, власний погляд на світ.
3.     Необхідно думати і дбати не лише про себе, а й інших

4.     Чарівність і краса світу дитинства, його неповторність і загадковість.

Немає коментарів:

Дописати коментар