пʼятниця, 21 жовтня 2022 р.

Іменник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль

 Обладнання: Обладнання: дидактичний і роздатковий матеріал, мультимедійне обладнання, телефони, планшети

Зміст уроку

І. Оргмомент

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Вправа «Знайди мене»
Учням пропонуємо картки з інформацією про різні частини мови, які вивчали в попередніх класах: перелік назв ознак, які має іменник;  питання, морфологічні ознаки, приклади. Необхідно обрати картку про іменник і прикріпити на дошку (ватман, фліпчарт), утворивши фрейм (якщо урок дистанційний, то виконуємо вправу у
Jamboard):

Перелік назв ознак: запитання, значення, рід, число, відмінок, член речення, ступінь порівняння, час, особа, розряди за значенням.

Перелік морфологічних ознак: хто? Що? Що робити? Що зробити? Який? Чий? Котрий? Як? Де? ; жіночий, чоловічий, середній, спільний, не має роду, однина, множина, називний, родовий, орудний, кличний, підмет, присудок, не є членом речення, не має відмінків.

(Члени речення пропонуємо з огляду на 6 клас)

 ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.

ІV. Сприймання і первинне усвідомлення нового матеріалу

1.    Обговорення фрейму (фрейм бажано залишити до кінця уроку й надати учням наступного заняття).

2.    Робота з відеоматеріалом (робота в групах)

А) переглянути за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=ITub7NYgY2Y

Б) бесіда за змістом ролика

-  що таке сонячна система?

- зі скількох планет складається?

- можете їх перелічити?

- про яку планету дізналися найбільше?

- «Цікаве про » (запропонувати учням, скориставшись пошуком в інтернеті знайти цікавий факт про одну із планет (факт має відрізнятися від інформації у відео).

В) «Вибірковий диктант по пам’яті»:

- записати в зошити іменники, які запам’ятали з відео;

- обговорити в групах.

- прослухати ролик ще раз, кожного із записаних іменника додати дієслово або прикметник за змістом.

Г) на стікерах написати кожен іменник і ввести у фрейм як приклади до кожної морфологічної ознаки: чоловічий рід – Нептун, Уран…; жіночий рід – Венера, Земля…, назва предмета – планета… тощо.

V. Узагальнення і систематизація знань, застосування їх у різних ситуаціях.

1.     «Я – тобі, ти - мені»

Кожна група на аркуші записує (із відео) будь-які 2 іменники, узяті з відеоролика, а також значення 2-х інших слів і передає аркуш іншій групі. Завдання: кожна група записує значення 2-х наданих іменники, а також за поданими значенням знаходить 2 іменники.

Наприклад:

а) іменники з відео: планета, коло (іншій групі треба знайти значення цих слів; можна скористатися словником чи онлайн-пошуком).

Б) значення слів із відео:

·       природне атмосферне явище, дуже потужний вітер (буря).

·       небесне тіло, яке рухається орбітою навколо планети (супутник).

В) визначити рід, число, відмінок цих іменників.

2.    Виконання інтерактивної вправи LearningsApps

https://learningapps.org/view26796590

3.    З одним із відгаданих слів скласти речення. Визначити синтаксичну роль іменника.

VІ. Підбиття підсумків уроку, оцінювання й повідомлення домашнього завдання.

Написати есе «Я хотів (ла) би (б) побувати на…(якій планеті)», іменники, використані в есе, підкреслити, заначити рід, число, відмінок.


Немає коментарів:

Дописати коментар