понеділок, 10 жовтня 2022 р.

Тренажер для підготовки до ЗНО з української мови

 За матеріалами "Освіта.UA"

1.     Разом треба писати всі слова в рядку

Аанти/корупцiйний, ячмінно/житній, вело/пробiг

Бфото/ательє, міжнародно/правовий, глухо/нiмий

Взалiзо/бетонний, фітнес/клуб, вічно/зелений

Гжовто/гарячий, пiвнiчно/схiдний, євро/банк

Дчудо/творний, волого/стійкий, кiно/фестиваль

2.     Прочитайте речення, у якому пропущено окремі слова.

Щоб … впоратися з контрольними завданнями, не полінуйтеся ... підручник і повторити матеріал, зосередившись на … з правил.

Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків

Аудачно, розгорнути, винятках

Буспішно, відкрити, виключеннях

Вуспішно, розгорнути, виключеннях

Гудачно, відкрити, виключеннях

Дуспішно, розгорнути, винятках

3.     Граматичну помилку щодо вживання однорідних членів допущено в реченні

АНа території парку не можна розпалювати багаття й викидати сміття.

БУ музеї просимо залишити зайві речі в гардеробі й одягнути чохли на взуття.

ВУ громадському транспорті не притуляйтеся до дверей і тримайтеся за поручні.

ГНа стоянці дозволено паркувати автівки й залишати скутери й велосипеди.

ДУ супермаркеті суворо заборонено саджати й катати дітей у візках для покупок.

 

 

 

 

4.     Прочитайте діалог.

— Назаре, обов’язково забери сестру з дитсадка, – попросила мати.

— На жаль, не зможу: я пропустив багато репетицій, – відповів син.

Точно передає зміст діалогу речення

АНазар знову відмовився забирати сестру з дитсадка, хоча мати вчергове просила про це.

БНазар поскаржився, мовляв, пропустив багато репетицій, через те що мама постійно доручала йому забирати сестру з дитсадка.

ВМатері дуже не сподобалося те, що Назар відмовився забрати сестру з дитсадка.

ГМати настійливо просила Назара забрати сестру з дитсадка, але він відмовився, бо пропустив багато репетицій.

ДМама не вважає репетиції Назара важливою справою, тому просить його все-таки забрати сестру з дитсадка.

5.     З’ясуйте вид поданих простих речень.

Вид речення

1означено-особове

2неозначено-особове

3узагальнено-особове

4безособове

 

Приклад

АТанцюють, співають, веселяться на вулиці.

БЛінивим не находишся — ледачим не наробишся.

ВМило мені та спокійно серед тої лісової тиші.

ГУсоте прославляю буйноту життя.

ДЗ неба, як розтоплене золото, ллється світ сонця.

 

 

 

6.     Відокремленим додатком ускладнено речення

АНапевно, це був інший світ - чудовий невідомий храм.

БЩасливий і веселий, я дивився на високе бездонне небо.

ВТихі конвалії, білі і ніжні, скоро розплющать срібні повіки.

ГТам, замість житечка, у теплеє літечко враз терен зацвів.

ДВітру на морі не було, проте клекотав сильний прибій.

 

7.     З’ясуйте вид поданих простих речень.

Вид речення

1означено-особове

2неозначено-особове

3узагальнено-особове

4безособове

Приклад

АУсоте прославляю буйноту життя.

БСнігами вкрилися поля і луки.

ВПахне гіркотою осені.

ГРадять мені жити без ілюзій.

ДЖурбою біді не пособиш.

8.     Доберіть приклад до кожного типу речення

Тип речення

1складнопідрядне

2складносурядне

3складне безсполучникове

4складне з різними видами зв'язку

 

Приклад

АНе бійтесь заглядати у словник: це пишний яр, а не сумне провалля.

БСтаре поволі забувається, а нового не варто порушувати.

ВТреба дати зрозуміти, що світ наш не замерзає і не згасає

ГУ повітрі дощ, і гречка пахне тепло, немов розлився бурштиновий мед.

ДОсяяний сонцем, перед нами розкрився зовсім новий світ.

 

9.     М’який знак треба писати на місці пропуску в обох словах рядка

АОксан..чин медал..йон

Ббад..орий барабан..щик

Вхар..ківський бул..вар

Гтрипіл..ська кул..тура

10. Граматично НЕПРАВИЛЬНЕ продовження речення «Добираючи збалансовану дієту,..» наведено в рядку

Аураховуйте користь її не лише для вашого тіла, а й для розуму.

Бпереконайтеся, що отримаєте достатню кількість необхідних білків.

Вправильне харчування буде корисним для вашого здоров’я загалом.

Гдо свого раціону додайте овочі й фрукти, багаті на клітковину.

11. Літеру и на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка

Атр..вога, абр..кос, м..тушливий

Бмер..діан, теор..тичний, др..жати

Всм..ренний, хр..стиянин, м..телик

Гх..мерний, завм..рала, д..ригент

Дд..станція, вист..лати, дз..ркальний

12. Прочитайте речення, у якому пропущено окремі слова.

Згідно із заповітом Альфреда Нобеля було створено фонд для преміювання тих, хто зробив … внесок у науку, і за 118 … існування премії її отримало близько … осіб.

Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків

Анайбільший, років, дев’ятиста

Ббільш великий, роки, дев’ятисот

Всамий більший, років, дев’ятиста

Гнайбільший, років, дев’ятисот

Дбільший, роки, дев’ятисот

13. Форму наказового способу дієслова вжито в реченні

АПропонуємо простий рецепт картоплі по-селянськи: потрібні продукти завжди є в кожній оселі.

БСпробуйте приготувати цю апетитну страву вдома й насолоджуйтеся її смаком разом з рідними!

ВКартоплю треба почистити, промити й добре просушити, потім нарізати на поздовжні шматки.

ГДодаємо олію, сіль, перець, збір сушених італійських трав, усе добре перемішуємо, викладаємо на застелений папером лист.

ДВипікати потрібно в духовій шафі хвилин 30–40 за температури 180–200 оС до золотистого кольору.

14. Увідповідніть фразеологізм із його синонімом.

Фразеологізм

1як на голках

2як гора з плечей

3як лисому гребінь

4як у воду опущений

 

Синонім

Аяк з гуски вода

Бяк чорна хмара

Вяк торішні бублики

Гяк камінь з душі

Дяк на вугіллі

 

 

15. Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).

Усі знайомі Катерини Білокур зауважують,(1) що мисткиня була мовчазною,(2) секретами майстерності не ділилася,(3) свою творчу лабораторію приховувала від стороннього ока:(4) певно,(5) десь інтуїтивно відчувала,(6) що їй дано бачення природи,(7) не підвладне нікому іншому.

НЕПРАВИЛЬНО обґрунтовано вживання розділових знаків, запропоноване в рядку

Акоми 1, 6 – перед підрядними частинами складного речення

Бкоми 2, 3 – при однорідних членах речення

Вдвокрапка 4 – при узагальнювальному слові

Гкома 5 – при вставному слові

Дкома 7 – при відокремленому означенні

16. Правильно написано всі слова в рядку

Алевада, кишеня, мережево

Бсерпанок, побачиння, палиця

Вморозиво, марево, метушня

Гкриниця, мерихтіння, шелест

17. Обидва слова, наведені в дужках, за змістом можливі в реченні

АЦе фахівець найвищого класу – справжній (профан, профі).

БСумcькі випускники здійснили (екскурс, екскурсію) центром Тернополя.

ВПередвиборча (кампанія, компанія) розпочнеться вже за кілька місяців.

ГЦей (абонемент, абонент) дає нам право відвідувати басейн щосереди.

ДПротягом (століть, сторіч) український Степ належав кочовикам.

18. Однаковий звук позначають букви, підкреслені в окремих словах речення

АЗаспівала сопілочка осьдечки за вікном.

БВідповідаючи їм, не забудьте подякувати.

ВЦі квитки можна обміняти в касі вокзалу.

ГЛікувальні можливості живокосту безмежні.

19. НЕ потрібна жодна буква на місці пропуску в усіх словах рядка

Аціліс..ність, балас..ний, проїз.ний

Бжаліс..ний, свис..нути, контрас..ний

Вблис.нути, тиж. невик, капус.няк

Гфорпос..ний, ненавис..ний, віс..ник

20. Подвоєння букв є в усіх словах рядка

Азаздріст..ю, нездолан…ий, зіл...я

Бжовч…ю, зван…я, довгождан...ий

Вгромад…я, велич...ю, старан...ість

Гспотворен...ий, забут…я, суд...ею

Немає коментарів:

Дописати коментар