субота, 20 листопада 2021 р.

Роди іменника (повторення). Іменники спільного роду.

 Обладнання: дидактичний і роздатковий матеріал, мультимедійне обладнання, телефони, планшети

Хід уроку

І. Оргмомент.

ІІ. Мотивація

вправа «Квіточка»

Пропонуємо учням роботу в групах: на дошці прикріплено 4 слова (рідна, зелений, тепле, цікаві). Кожній групі треба підібрати до свого прикметника якомога більше іменників за 1 хвилину. Іменники учні пишуть на стікерах (кольоровому папері) і прикріплюють на дошці (ватмані, фліпчарті), утворюючи квітку (якщо урок у дистанційному форматі, можливо виконати в Jamboard, Mentimeter)

-       

За результатами роботи пропонуємо взаємооцінювання (ротація членів групи: не виставляємо оцінку, а обговорюємо якість виконаного завдання)

-        обговорення: чому до слова «рідна» не підходить слово «…» (вибрати серед слів чоловічого роду)?

-        Які роди має іменник?

Що дає таке завдання, окрім начальної мети:

·       Учні співпрацюють на результат

·       Навчаються оцінювати власну й роботу своїх однокласників.

·       Формування компетентностей (вільне володіння державною мовою, математичну, ІКТ (якщо з використанням ІКТ).

ІІІ. Оголошення теми й мети навчального заняття

ІV. Теоретичний блок.

1.    Робота в групах. Пропонуємо учням скласти кластер за поданим правилом (надаємо через QR-код/ посилання/ на аркуші)


https://cdn.me-qr.com/jpg/10330642.jpg

              

                                                                                                                        (За Заболотним О.)                           

І    І  група – про іменники чоловічого роду,  ІІ – жіночого, ІІІ – середнього, ІV – спільного роду.

 Кожна група опрацьовану інформацію записує на стікерах (аркушах) і прикріплює на дошку (ватман/фліпчарт..) у вигляді кластера.



-        Представлення роботи

-        Обговорення схеми (приділити увагу іменникам у множині)

Що дає таке завдання, окрім начальної мети:

·       Учні співпрацюють на результат

·       Формування компетентностей (вільне володіння державною мовою, математичну, підприємливість,  ІКТ (якщо з використанням ІКТ).

 V. Виконання практичних вправ на закріплення правил.

1. Робота з текстом.

- читання й маркування

(за посиланням  https://www.osce.org/files/f/documents/3/4/103997.pdf

Власність

(1)Сучасне суспільство значною мірою базуєт..ся на чітко визначених законах, спрямованих на приватну власність. (2)Для багат..ох людей речі, якими вони володіють, є мірилом успіху. (3)Прагнен..ня до матеріального майна є основною рушійною силою у ставлен..і людини до довкіл..я та до багатств, які воно дає. (4)Деякі ресурси, наприклад, нафта та деревина, мають практичне призначе..ня в нашому жи..ті, а права власності є ключовим елементом ринкової системи, яка доставляє ці матеріали в наші домівки. (5)Однак більша частина людс..кого багатства не є необхідною. (6)Руйнуют..ся цілі екосистеми та знищуют..ся види, наприклад, у гонитві людини за такими предметами розкошів і хвастощів, як слонова кістка та діаманти. (7)Концепція приватної власності є заплутаною. (8)З одного боку, коли суспільство визнає власника, він фактично вільний робити зі своєю власністю все, що забажає. (9)Однак з іншого боку, майно без власника, можливо, є більш уразливим, оскільки ніхто не може захистити його від зловживань.

 А) визначення теми тексту

Б) бесіда за змістом:

- що таке приватна власність?

 -Чи володієте ви особисто чимось, що можна назвати вашою приватною власністю?

-Як визначити, чи власність справді приватна?

- Чому, на вашу думку, речі, якими володіє людина, можуть бути або є мірилом успіху?

- Назвіть речі, які для вас є мірилом успіху.

В) обговорити орфограми в словах з крапками.

Г) Виписати з тексту на стікери ключові слова: І група – 1-2 речення, ІІ група – 3-4 речення, ІІІ група – 5-6, ІV група- 7-8 речення.

- ключові слова групи прикріплюють на дошку (ватман, фліпчарт) у порядку речень.

- взаємооцінювання: групи оцінюють, чи передають виписані слова зміст речень.

Д) серед виписаних ключових слів групи обирають іменники, визначають рід (можна одразу розподілити роди між групами, або  групи  працюють зі своїми ключовими, розподіляючи їх за родами). Обґрунтування вибору, акцент на іменниках у множині.

* поміркувати, чи можна словом «власник» назвати особу жіночої статі, відповідь обґрунтувати.

-учні роблять висновок, що в тексті немає слів спільного роду.

 Що дає таке завдання, окрім начальної мети:

·       Учні співпрацюють на результат

·       Навчаються оцінювати власну й роботу своїх однокласників

·       Реалізація наскрізної лінії «Громадянська відповідальність» (з огляду на тему твору)

·       Формування компетентностей (вільне володіння державною мовою, математичну, підприємливість,  ІКТ (якщо з використанням ІКТ).

 Е) Виконати вправу 212 на с. 87 (підручник О. Заболотний). Пояснити свій вибір.

VІ. Рефлексія. Оцінювання. Підсумок уроку.

Виконання вправи (LearningsApps)

або  за посиланням

https://learningapps.org/view26796449

VІІ. Домашнє завдання.

Опрацювати кластер (створений під час уроку). Виконати тест за посиланням. 


Немає коментарів:

Дописати коментар