понеділок, 11 травня 2020 р.

Тренувальні тести для 9-11 класів

 Використано матеріали з інтернету

І. Завдання з вибором однієї правильної відповіді

1.    Усі речення містять пряму мову, ОКРІМ (розділові знаки пропущено)

А. Не чуєш як літо пішло нашим народом  дивується мати.

Б. А ви спробуйте заспівати колискової зірвалося в мене.

В. Сучасне завжди на дорозі з минулого в майбутнє.

Г. Недарма кажуть Нема нічого стомливішого від чекання.

2.    Складним є речення

А. Віє вітер на долину, колише билину.

Б. Усе порожевіло: кременисті шпилі, грюкочучий Дніпро, унизу, далекії темнії гаї на верховинах і прудка пташка понад Дніпром.

В. Світ пахучий, сонячний, зелений палахкоче, мерехтить в очах

Г. І зберіг я тільки, ненечко, скарб один, що ти дала, золоте, як зірка, серденько.

3.    Частини складносурядного речення поєднані єднальним сполучником у реченні

А. Дядько Миколай весело зареготався, а мені ж було не до сміху

Б. Осінні дощі капають теплими краплями, та ніхто цього не відчуває.

В. Надумалась я, та ніби мені й роботи тепер стало набагато менше.

Г. То сонце пече нестерпно, то дощ із драного неба ллє несамовито.

4.    Складне речення з підрядним умови утвориться, якщо серед варіантів продовження речення     Буде й далі добре все..     вибрати

А хоч ми повстали із тугої тіні.
Б адже ми знаємо закон людини і природи.
В так що треба жити повноцінним життям.
Г як
що хвиля мимо пронесе.

5.    Складне речення з підрядним обставинним міри і ступеня утвориться, якщо серед варіантів  продовження речення  Сьогодні я такий веселий... вибрати

А що молодіти хочу знов.
Б бо вчора вирішив усі справи одним махом.
В хоч до неба дострибни.
Г тому, що грайливе сонечко заглянуло у віконечко.

6.    Не треба ставити тире між частинами складносурядного речення (розділові знаки  пропущено)

А Золтан Баконій виправдав сподівання майстра і став чуйним і мудрим педагогом.
Б Був студбат і немає.
В Слушні запитання і хороші рішення.
Г Слід позбутися невдячного почуття навчитися зосереджуватися не на комусь а передусім на собі.

6      балів

ІІ. Завдання на встановлення відповідності

7.    Між прикладом речення та видом підрядної частини

Приклад речення

Вид підрядної частини

1.     Я чув, як дихав сонний ліс у прохолодному тумані

А. з’ясувальна

2.     Я єсть народ, якого правди сила ніким звойована ще не була

Б. допусту

3.     Якби мені сила та воля, жив би без горя.

В. умови

4.     Соборна Вкраїно, всі храми твої відбудуєм, щоб лунами дзвонів сягнути духовних вершин.

 

Г. означальна

Д. мети

8.    Між прикладом складносурядного  речення та розділовим знаком у ньому

Приклад речення

Розділовий знак

1.    Ударили барабани і захитався світ довкола

А. кома

2.    Затих у кронах вітерець і пісня стихла вечорова.

Б. тире

3.    Людині у житті доводиться зустрічатися з красою і підлістю і радістю і горем.

В. немає розділового знака

4.    За селом гуркали громи і метались блискавиці.

Г. кома при однорідних членах речення

4 бали

ІІІ. Прочитайте текст і виконайте завдання  9 – 10

(1)       Коли лежиш у полі обличчям догори,  і вслухаєшся в многоголосу тишу полів, то помічаєш, що в ній є щось не земне, а небесне. (2) Щось нібито свердлить там небо, струже метал, а вниз спадають тільки дрібні, просіяні звуки. (3) Куди не кинь оком, ниви шумлять круг мене, часом заважаючи почути дзвінкі переливи. (4) Коли жену від себе голоси поля, на мене кидають з неба свою дзвінку пісню жайворонки. (5) Та пісня будить жадобу: чим більше слухаєш, тим більше хочеться почути. (6) Тепер я щовечора йду в поле й годинами слухаю, як у небі співають хори, грають цілі оркестри.

9.    Укажіть речення, у якому допущено пунктуаційну помилку

А. перше      Б. третє       В. п’яте       Г. шосте

10.  Підрядна частина стоїть перед головною в ОБОХ реченнях

А. перше і друге     Б. третє і четверте    В. перше і четверте    Г. п’яте і шосте

2 бали

Усього – 12 балів

Немає коментарів:

Дописати коментар