суботу, 14 березня 2015 р.

Зразки тестів



Варіант І 
1. Укажіть відповідність між реченням і його характеристикою.                             
А.Просте, ускладнене            1. Ксанка заламувала у відчаї руки,                             
однорідними членами.           снувала з кутка в куток (Л. Тараненко).                                       
Б.Просте, ускладнене              2.З верхівки на верхівку перестрибує                         
відокремленим означенням.   пустунець-вітер, скісне проміння цідить крізь
В.Просте, ускладнене              волого-зеленаву хвою живе світло (Л. Тараненко).
Відокремленою обставиною.   3.Ксанка сиділа на старовинному ліжку з великими
Г.Складне речення.                  голубими, схожими на глобус, кулями на спинках
                                                   (Л. Тараненко).
                                                   4.Голова не трималася на вязах, не спираючись
                                                    на подушки (Л. Тараненко).
2.      Прочитайте текст. Виконайте подані після нього завдання 
      (А) Коханий мій, єдиний на сім і на тім світі. (Б) Коханий мій, лебедю білий!
 (В) Де ж ті вітри ночують, що шумлять над тобою? (Г) Чому вони обминають мене? (Д) Що я постаріла, слаба і немічна? (Е) І ти не впізнав би своєї Ксанки, стеблинки-билинки, в цій бабі, виробленій роботою, притлумленій самотою і гіркими полинами смутку?
А.  Укажіть речення із звертанням.
Б.   Укажіть складні речення
3.НЕ МОЖНА замінити поданим у дужках варіантом виділене слово в реченні
 А Архітектор наголосив (підкреслив), що проект слід виконати вчасно.
 Б За мить вантажна машина зникла (щезла) з очей.
 В Технічний персонал змарнував (згаяв) багато часу на підготовчі роботи.
 Г У нашій родині панують теплі, дружні стосунки (взаємини).
 Д Щоб здобути (отримати) вищу освіту, потрібно наполегливо працювати
4. Потребує редагування речення
А Готуючись до екзаменів, студенти відвідують наукові бібліотеки.
Б Трохи підрісши, хлопець почав розпитувати про важку долю батька.
В Милуючись лісовими краєвидами з вікна вагона, у мене виникали спогади
дитинства.
Г Читаю п'єсу, звертаючи увагу на ремарки
5.Граматично правильне продовження речення «Обираючи стиль одягу,..» подано в
рядку
А витрачається багато часу.             Б зважайте на певні норми.
В підкреслюється індивідуальність.         Г велике значення має колір.
Д ваш гардероб має залежати від погоди.
6. Речення з однорідними присудками
А Не тіло, а душа є людиною.
Б Сном блакитним заснули поля, і долини, і гори, й діброви.
В А наше слово чисте, запашне.          Г Шлях освіти та науки нас навіки поєдна!
7.Установіть відповідність
1 означено-особове                А Без мови рідної, юначе, й народу нашого нема.
2 неозначено-особове             Б Друга шукай, а знайдеш – тримай.
3 узагальне-но-особове           В Над широким Дніпром у промінні блакить.
4 безособове                             Г Нас зустрічають хлібом-сіллю.
              Д Один з останніх рейсів був винятковим.
Е Багатій, розбруньковуйся, мово!
8.Перебудувати речення так, щоб іменники у називному відмінку (підмети) стали звертаннями.
1. Громадянин Іваненко гарно виступив на зборах. 2. Сонце лас­каве зігріває весняні сходи.
9.      Поставити розділові знаки при звертанні, підкреслити члени речення
 Співай же їм мій голубе про Січ про лимани. Зоре моя вечірняя зійди над горою…
Варіант ІІ. 
1. Зазначте назву посади, у якій кожне слово слід писати з великої літери:
а) (Р)ектор (У)ніверситету;      б) (П)резидент (У)країни;
в) (Д)екан (Ф)акультету;          г) (С)пікер (В)ерховної (Р)ади.
2. У написанні назви якого навчального закладу допущена помилка:
а) Київський Державний університет;
б) Сумський національний аграрний університет;
в) Путивльська  школа №1;
г) Глухівське медучилище?
3. У якому реченні виділене слово вжито правильно:
а) Мій сусід – тактична людина;    б) Твою поведінку тактичною не назвеш;
в) Розпитувати про особисте – не тактично;  г) Тактичний хід гросмейстера закінчився перемогою?
4. Продовжіть речення: „У простому неускладненому реченні може ставитись лише...”:
а) кома;                                          в) двокрапка;
б) тире;                                          г) кома й тире.
5. Укажіть односкладне речення:
а) Ми йдемо польовою доріжкою;
б) Вже вечоріє;
в) Місця справді чудові;
г) Нам знайомі багато розповідай и про них.
6. Граматичну помилку допущено в реченні:
а) Читаючи цей роман, у моїх очах з'явилися сльози;
б) Листя, повільно кружляючи, падає додолу;
в) Безмежно зрадівши, дівчина закружляла в танці;
г) Помирившись з другом, я почувався щасливим.
7. Установіть відповідність між неозначено-особовими реченнями і
формами присудка в них:
А 3-я особа множини теп. ч          1 Його побачили вже давно
Б 3-я особа множини мин.ч        2 Нас зустрічатимуть біля входу у метро.
В 3-я особа множини майб ч.      3 А он розпинають вдову за подушне.
4.Подали б уже автомобілі.
8  Розставте розділові знаки, визначте однорідні члени
Він усе записував пісні народні казки й приказки звичаї і самі мелодії пісень.
Здоров’я радістю вирує відгонить біди біль і сум.

9. Установіть відповідність між односкладними реченнями і на-
звами їх видів:
А означено-особове
Б неозначено-особове
В узагальнено-особове
Г безособове
1 Знов повіяло в душу весною.
2 Час — не хвилини, час —віки і вічність.
3 Любімо Україну щирим серцем, чистою душею.
         4 У стародавні та середні віки мало знали про перельоти птахів.
5 Друга пізнають у біді.
10.  Виділити звертання. Підкреслити головні та другорядні члени речення
Не плач Катерино не показуй людям сльози терпи до загину.
Обніміте ж брати мої найменшого брата

Зазирніть іще сюди
 http://okyayxm.blogspot.com/2015/03/blog-post_15.html

Немає коментарів:

Дописати коментар