понеділок, 24 листопада 2014 р.

Літературна вікторина "Юні шевченкознавці"

ЮНІ  ШЕВЧЕНКОЗНАВЦІ
Виховний захід
Участь беруть 2 команди дев’ятикласників: хлопці і дівчата.
Вчитель. Доброго дня, дорогі друзі. Раді вітати вас сьогодні на нашій інтелектуальній грі «Юні шевченкознавці». Сьогодні ви покажете свої знання з української літератури та, зокрема життєво-творчого шляху Кобзаря, свою кмітливість, винахідливість, швидкість. А тепер давайте з вами познайомимся. Кожна команда презентує себе.
І тур(5 балів)
«Презентація команди» (назва, бечівка, девіз)
Оцінки журі
Вчитель. Перед тим, як перейти до ІІ туру, необхідно з’ясувати, яка команда вступить у гру першою. Для цього пропонуємо вам розв’язати наступне завдання. Хто впорається першим, той розпочне ІІ тур. Необхідно встановити відповідність між персонажами казок і дізнатися назву поеми Т.Шевченка(«Катерина»)
1.     Лисичка
Т Ілля Муромець
2.     Івасик
Р Котик
3.     Соловей-розбійник
Н Вовк
4.     Правда
А Коза-дереза
5.     Півник
К Журавель
6.     Дідова дочка
А Телесик
7.     Семеро козенят
И Бабина дочка
8.     Рак-неборак
Е Кривда


ІІ тур Бліц-опитування (по 1 балу за запитання)
І команда
o   Назвати імена батьків Тараса Шевченка (Катерина, Григорій)
o   Яким словом-синонімом можна назвати усну народну творчість?
o   «Сім п’ятниць на тиждень» - це (прислів’я)
o   Який троп «золоте серце»
o   Якими піснями зустрічали прихід весни?
o   Ім’я фарбованого лиса із казки І. Франка
o   Жанр «Причинна»



ІІ команда
o   Що шукали на свято Івана Купала?
o   Перший рядок гімну України
o   Ким мріяв стати Т.Шевченко?
o   Як звали старшу сестру Шевченка?
o   Що зображено на пейзажі?
o   Який троп «кровавії ріки»?
o   Де був написаний «Садок…»?
Підбиття підсумків. Оголошення результатів

Вчитель. Наступний наш тур називається «Їхня роль у долі Т.Шевченка».
Командам буде запропоновано 3 3 постаті, завдання полягає в тому, аби визначити, яким чином ці люди сприяли розвитку таланту Великого Кобзаря. Розпочинає команда, що є переможцем за підсумками 2-х турів.

ІІІ тур (по 1 балу за відповідь)
І команда
П.Енгельгардт,  Микола І, В. Жуковський
Підбиття підсумків. Оголошення результатів.
Вчитель.  Щоб встановити, яка команда розпочне наступний тур, пропонуємо таке завдання, відповіддю на яке є назва твору Т.Шевченка («Назар Стодоля»)
1.Тарас
О Глібов
2.Олександр
Р Толстой
3.Леся
А Пушкін
4.Іван
А Франко
5.Лев
Н Шевченко
6.Ліна
Т Гоголь
7.Микола
С Костенко
8.Леонід
З Українка
9.Джек
О Ліндгред
10.Астрід
Л Тичина
11.Павло
Д Лондон
12.Сергій
Я Єсенін

ІV тур (6 балів)
 Кожній команді пропонуємо рядки із творів Т.Шевченка, які необхідно продовжити:
І команда
1.     Кохайтеся, …..,
Та не з …….
Бо ….. – чужі люди,
Роблять ….. з вами.

2.     Сем’я…. коло хати,
Вечірня ….. встає,
А мати хоче …..,
Так……не дає

3.     У всякого своя…..
І свій ….. широкий.
Той ….., той…..,
Той….. оком за край….. заглядає,
Чи нема…….,
Щоб……. І з собою…….
ІІ команда
1.     Реве та …. Дніпр…..,
Сердитий …… завива.
Додолу …………….
Горами …………….

2.     Як умру,…….
Серед …… широкого
На ………,
Щоб ….. широкополі
І…… і кручі
Було …… . Було …….,
Як …… ревучий.

3.     Мені….. минало.
Я пас …. За селом.
Чи то так……….
Чи так ……… було.
Підбиття підсумків. Оголошення результатів.

V тур (6 балів) «Конкурс капітанів»
1.     «Вгадай фразеологізм» (капітан жестами та мімікою поянює фразеологізм, а члени команди вгадують) по 1 балу за фразеологізм.

І команда
Намилити шию, тримати язика за зубами

ІІ команда
Бути на гачку, повісити носа
2.     «Визначити дати життєпису Кобзаря» (по 1 балу за дату)
І команда
1814р(народився), 1823р.(померла мама), 1845р. («Заповіт»), 1857р. (повернення із заслання)

ІІ команда
1825р.(помер тато), 1840р.(«Кобзар»), 1838р.(викуп із кріпацтва), 1861р.(помер)

Підбиття підсумків. Оголошення результатів.

VІ тур (5 балів) «Вгадай персонажа та назву твору»
І команда
o   Вона захопилася іноземцем, їх син став супроводжувачем сліпого кобзаря (Катерина)
o   Вона каялась у своєму гріху, напувала коня Петра І («Великий льох», душа)
o   Герой закликає українців піднятися на боротьбу за незалежність(ліричний герой, «Заповіт»)
o   Вона втратила коханого і збожеволіла («Причинна»)
o   Він стояв на чолі повстання, а в кінці плакав на могилі друга («Гайдамаки», Залізняк)
ІІ команда
o   Вона вихвалялася, що посприяла занепаду Польщі («Великий льох», ворона)
o   Над нею знущався пан після смерті її матері, вона поневірилася, але згодом перетворилася на квітку(«Лілея»)
o   Він був поборником національної ідеї, нищив католиків, пережив найстрашнішу трагедію для батька («Гайдамаки», Гонта)
o   Він подорожував, протягом однієї ночі побував у різних куточках Європи («Сон», ліричний герой)
o   Вона Стала матір’ю – покриткою, і не почула від сина слова «мама», а зізналася йому на смертному одрі («Наймичка»)
Підбиття підсумків. Оголошення результатів конкурсу. Визначення і нагородження переможців.

Вчитель. От і добіг кінця наш турнір. Ми пригадали факти із життя і творчості Т.Г.Шевченка, визначили найрозумніших юних шевченкознавців.


Немає коментарів:

Дописати коментар