І Варіант
1.
Укажіть, що ми називаємо текстом (1 б)
А. сукупність речень, що не пов’язані
змістом; Б. сукупність речень, що
пов’язані темою
В. речення, що містять опис; Г. набір
слів, що пов’язані темою
2.
У кінці спонукального речення ставимо (1 б)
А. знак оклику, кому; Б. знак оклику; В. крапку, знак оклику; Г. кому, знак питання
3.
Укажіть, з чого не складається текст (1 б)
А. зачин Б основна частина В. кінцівка Г. тема
4.
З великої букви в тексті пишемо (1 б)
А. усі слова в реченні; Б. кожне наступне речення; В. тільки
власні назви; Г. загальні назви
5.
Розташуйте подані речення у правильній
послідовності (запишіть цифровий код) (2
б)
(1)Трава висохла, стала темно-зеленою, де-не-де коричневою.
(2)Осінь, мов художниця,
розмалювала дерева в жовто-червоний колір. (3)Пора, яку ще називають
золотою. (4)Листя
поволі опадає на землю. (5)Довкола
усе змінюється.(6)Ось і
настала осінь.
6.
На місці крапок вставте пропущені
слова в речення: (2 б)
Прийшов вересень. Сонце ще … та лагідно усміхається. Проте його … вже перестає гріти землю. Дні стають … та холодними. Повітря прозоре, легке,
вмите частими осінніми … .
Браму зеленого літа замикає багряна …. .
7.
Установіть відповідність між текстом
та типом мовлення (2 б)
А. Настала пізня осінь.
Дерева стоять зовсім голі. Опале листя почорніло на землі. Трава суха і
темна. Багато похмурих і дощових днів. |
1.
роздум |
Б. Моя ручка стара, але
красива. Вона неначе сама виписує букви, красиво, рівно й акуратно. Ручка моя червоно-біла, без ковпачка, тому що ампулки
можна заховати всередину. Усередині чотири ампулки: синя, червона, чорна і
зелена. |
2. розповідь |
В. Я думаю, що якби люди частіше
вживали вічливі
слова, то стали б
добрішими. Хіба ж можна відповісти грубістю, коли тобі побажали чогось
доброго? Недарма ж говорять, що добре слово і мед розтопить. |
3. опис |
8.
Установіть відповідність між словом та
його лексичним значенням (2б)
А. листівка 1. Державна установа, яка здійснює пересилання і
доставку адресатам листів, періодичних видань.
Б.
повідомлення 2. Усне або письмове поздоровлення чи побажання
здоров'я, успіхів.
В.
пошта 3. Поштова картка, іноді з малюнком з одного
боку, для відкритого листа.
Г.
привітання 4. Те, що доводиться до чийого-небудь відома,
сповіщається комусь; письмова чи усна інформація.
1.
Спонукальним називаємо речення, в
якому (1 б)
А. міститься
питання Б. яке вимовляємо оклично В. міститься наказ, прохання
2.
Укажіть рядок, у якому правильно
визначено частини тексту (1
б)
А. зачин, основна частина, тема,
кінцівка; Б. зачин, основна частина,
кінцівка
В. зачин, основна думка, кінцівка; Г. тема, основна думка, кінцівка
3.
Чим пов’язані речення у тексті?
(1 б)
А. інтонацією Б. змістом В. комами Г. розділовими знаками
4.
Що відображає заголовок тексту?
(1 б)
А. тему Б. основну думку В. кількість речень Г. послідовність речень
5.
Розташуйте подані речення у правильній
послідовності (запишіть цифровий код)
(2 б)
(1)Багатий урожай заповнить
комори. (2) Принесла
повні міхи урожаю.
(3)Ліс
повен грибів, після дощу вони ростуть густо-густо.(4) На городах виросли
морква, картопля, гарбузи, капуста та багато інших овочів. (5)Прийшла щедра осінь. (6)У садах дозріли яблука і
виноград, груші.
6.
На місці крапок вставте пропущені
слова в речення: (2 б)
Восени ми з дідусем полюбляємо ходити
збирати в лісі … . Приємно йти … лісом, де під ногами багато опалого … , в якому ховаються
гриби.
Гриби треба … збирати, а також знати, які гриби
їстівні, а які ні. Я знаю багато їстівних грибів: опеньки, лисички, маслюки,
боровики та інші.
7.
Установіть відповідність між текстом
та типом мовлення (2 б)
А. Великий гриб ніби
староста стояв посеред галявини й оглядав інші гриби. Шапка на ньому
завбільшки з полумисок, а ніжка завтовшки з мою руку. |
1. роздум |
Б. Люди бувають різні, тому й
поводяться по-різному, і вчинки в них різні. Одні люди добрі, лагідні, в них
і вчинки добрі.
Але є й такі люди, що
ніколи не подадуть бідному, якщо навіть дуже багаті. Гадаю, такі люди майже завжди
стають черствими через збіднілість своєї душі. |
2. розповідь |
В. Ось і настала осінь. Пора, яку ще називають
золотою.
Довкола усе змінюється. Осінь, мов художниця, розмалювала дерева в
жовто-червоний колір. Листя поволі опадає на землю. |
3. опис |
8.
Установіть відповідність між словом та
його лексичним значенням (2б)
А.
прохання 1. Натиск з чийогось боку; примушування.
Б. наказ 2. Ввічливе звертання до кого-небудь з
метою домогтися чогось, спонукати кого-небудь зробити, виконати щось;
В.
допомога 3. Розпорядження, настанова, вказівка
Г. примус 4. Сприяння, підтримка в чому-небудь.
Немає коментарів:
Дописати коментар