понеділок, 11 травня 2020 р.

Повторення вивченого у початкових класах

 

І Варіант

1.           Укажіть, що ми називаємо текстом        (1 б)                             

А. сукупність речень, що не пов’язані змістом;   Б. сукупність речень, що пов’язані темою

В. речення, що містять опис;                                    Г. набір слів, що пов’язані темою

2.           У кінці спонукального речення ставимо         (1 б)                   

А. знак оклику, кому;    Б. знак оклику;  В. крапку, знак оклику;   Г. кому, знак питання

3.           Укажіть, з чого не складається текст                   (1 б)                

А. зачин      Б основна частина   В. кінцівка      Г. тема

4.           З великої букви в тексті пишемо                             (1 б)              

А. усі слова в реченні;     Б. кожне наступне речення; В. тільки власні назви;   Г.  загальні назви

5.           Розташуйте подані речення у правильній послідовності (запишіть цифровий код)                                                         (2 б)

(1)Трава висохла, стала темно-зеленою, де-не-де коричневою.

(2)Осінь, мов художниця, розмалювала дерева в жовто-червоний колір. (3)Пора, яку ще називають золотою. (4)Листя поволі опадає на землю. (5)Довкола усе змінюється.(6)Ось і настала осінь.

6.           На місці крапок вставте пропущені слова в речення:           (2 б)

Прийшов вересень.   Сонце ще та лагідно усміхається. Проте його вже перестає гріти землю. Дні стають та холодними. Повітря прозоре, легке, вмите частими осінніми . Браму зеленого літа замикає багряна ….   .  

7.     Установіть відповідність між текстом та типом мовлення    (2 б)

А. Настала пізня осінь. Дерева стоять зовсім голі. Опале листя почорніло на землі. Трава суха і темна. Багато похмурих і дощових днів.

             1. роздум

Б. Моя ручка стара, але красива. Вона неначе сама виписує букви, красиво, рівно й акуратно. Ручка моя червоно-біла, без ковпачка, тому що ампулки можна заховати всередину. Усередині чотири ампулки: синя, червона, чорна і зелена.

 

                2. розповідь

В. Я думаю, що якби люди частіше вживали вічливі слова, то стали б добрішими. Хіба ж можна відповісти грубістю, коли тобі побажали чогось доброго? Недарма ж говорять, що добре слово і мед розтопить.

                    3. опис

8.       Установіть відповідність між словом та його лексичним значенням (2б)

А. листівка               1.  Державна установа, яка здійснює пересилання і доставку адресатам листів, періодичних видань.

Б. повідомлення        2.  Усне або письмове поздоровлення чи побажання здоров'я, успіхів.

В. пошта                   3.  Поштова картка, іноді з малюнком з одного боку, для відкритого листа.

Г. привітання            4.  Те, що доводиться до чийого-небудь відома, сповіщається комусь; письмова чи усна інформація.

 

 ІІ Варіант

1.           Спонукальним називаємо речення, в якому              (1 б)

А. міститься питання   Б. яке вимовляємо оклично   В. міститься наказ, прохання

2.           Укажіть рядок, у якому правильно визначено частини тексту             (1 б)

А. зачин, основна частина, тема, кінцівка;  Б. зачин, основна частина, кінцівка

В. зачин, основна думка, кінцівка;              Г. тема, основна думка, кінцівка

3.           Чим пов’язані речення у тексті?                                                  (1 б)

А. інтонацією   Б. змістом      В. комами      Г. розділовими знаками

4.           Що відображає заголовок тексту?                                                 (1 б)

А. тему   Б. основну думку   В. кількість речень    Г. послідовність речень

5.           Розташуйте подані речення у правильній послідовності (запишіть цифровий код)                                                         (2 б)

 

(1)Багатий урожай заповнить комори.  (2) Принесла повні міхи урожаю.

 (3)Ліс повен грибів, після дощу вони ростуть густо-густо.(4) На городах виросли морква, картопля, гарбузи, капуста та багато інших овочів. (5)Прийшла щедра осінь. (6)У садах дозріли яблука і виноград, груші.

 

6.     На місці крапок вставте пропущені слова в речення:           (2 б)

 

Восени ми з дідусем полюбляємо ходити збирати в лісі   . Приємно йти  лісом, де під ногами багато опалого , в якому ховаються гриби.

Гриби треба збирати, а також знати, які гриби їстівні, а які ні. Я знаю багато їстівних грибів: опеньки, лисички, маслюки, боровики та інші.

 

7.     Установіть відповідність між текстом та типом мовлення    (2 б)

А. Великий гриб ніби староста стояв посеред галявини й оглядав інші гриби. Шапка на ньому завбільшки з полумисок, а ніжка завтовшки з мою руку.

             1. роздум

Б. Люди бувають різні, тому й поводяться по-різному, і вчинки в них різні. Одні люди добрі, лагідні, в них і вчинки добрі. Але є й такі люди, що ніколи не подадуть бідному, якщо навіть дуже багаті. Гадаю, такі люди майже завжди стають черствими через збіднілість своєї душі.

                2. розповідь

В. Ось і настала осінь. Пора, яку ще називають золотою. 

   Довкола усе змінюється. Осінь, мов художниця, розмалювала дерева в жовто-червоний колір. Листя поволі опадає на землю.

 

                    3. опис

8.     Установіть відповідність між словом та його лексичним значенням (2б)

А. прохання                      1. Натиск з чийогось боку; примушування.

Б. наказ                   2. Ввічливе звертання до кого-небудь з метою домогтися чогось, спонукати кого-небудь зробити, виконати щось;

В. допомога                      3. Розпорядження, настанова, вказівка

Г.   примус                        4. Сприяння, підтримка в чому-небудь.

 

Немає коментарів:

Дописати коментар