Використано матеріали з інтернету
І. Завдання з
вибором однієї правильної відповіді
1. Усі речення містять пряму мову, ОКРІМ (розділові знаки пропущено)
А. Не чуєш як
літо пішло нашим народом дивується мати.
Б. А ви
спробуйте заспівати колискової зірвалося в мене.
В. Сучасне
завжди на дорозі з минулого в майбутнє.
Г. Недарма
кажуть Нема нічого стомливішого від чекання.
2.
Складним є речення
А. Віє вітер
на долину, колише билину.
Б. Усе порожевіло: кременисті шпилі, грюкочучий Дніпро, унизу, далекії темнії гаї на верховинах і прудка пташка понад Дніпром.
В. Світ
пахучий, сонячний, зелений палахкоче, мерехтить в очах
Г. І зберіг я
тільки, ненечко, скарб один, що ти дала, золоте, як зірка, серденько.
3.
Частини складносурядного речення поєднані єднальним сполучником у реченні
А. Дядько
Миколай весело зареготався, а мені ж було не до сміху
Б. Осінні
дощі капають теплими краплями, та ніхто цього не відчуває.
В. Надумалась
я, та ніби мені й роботи тепер стало набагато
менше.
Г. То сонце
пече нестерпно, то дощ із драного неба ллє несамовито.
4.
Складне речення з підрядним умови
утвориться, якщо серед варіантів продовження речення Буде й далі добре все.. вибрати
А хоч ми
повстали із тугої тіні.
Б адже ми знаємо закон людини і
природи.
В так що треба жити повноцінним
життям.
Г якщо
хвиля мимо пронесе.
5.
Складне
речення з підрядним обставинним міри і ступеня утвориться, якщо серед варіантів
продовження
речення Сьогодні я такий веселий... вибрати
А що
молодіти хочу знов.
Б бо вчора вирішив усі справи
одним махом.
В хоч до неба дострибни.
Г тому, що грайливе сонечко
заглянуло у віконечко.
6. Не треба ставити тире між частинами складносурядного речення
(розділові знаки пропущено)
А Золтан Баконій виправдав сподівання майстра і став чуйним і
мудрим педагогом.
Б Був студбат і немає.
В Слушні запитання і хороші
рішення.
Г Слід позбутися невдячного
почуття навчитися зосереджуватися не на комусь а передусім на собі.
6
балів
ІІ. Завдання на
встановлення відповідності
7. Між прикладом речення та видом підрядної частини
Приклад речення |
Вид підрядної
частини |
1.
Я
чув, як дихав сонний ліс у прохолодному тумані |
А. з’ясувальна |
2.
Я
єсть народ, якого правди сила ніким звойована ще не була |
Б. допусту |
3.
Якби
мені сила та воля, жив би без горя. |
В. умови |
4.
Соборна
Вкраїно, всі храми твої відбудуєм, щоб лунами
дзвонів сягнути духовних вершин. |
Г. означальна Д. мети |
8.
Між
прикладом складносурядного речення та
розділовим знаком у ньому
Приклад речення |
Розділовий знак |
1.
Ударили барабани і
захитався світ довкола |
А. кома |
2.
Затих у кронах
вітерець і пісня стихла вечорова. |
Б. тире |
3.
Людині у житті доводиться
зустрічатися з красою і підлістю і радістю і горем. |
В. немає
розділового знака |
4.
За селом гуркали
громи і метались блискавиці. |
Г. кома при
однорідних членах речення |
4
бали
ІІІ. Прочитайте текст і виконайте завдання 9 – 10
(1) Коли
лежиш у полі обличчям догори, і
вслухаєшся в многоголосу тишу полів, то помічаєш, що в ній є щось не земне, а
небесне. (2) Щось нібито свердлить там небо, струже метал, а вниз спадають
тільки дрібні, просіяні звуки. (3) Куди не кинь оком, ниви шумлять круг мене,
часом заважаючи почути дзвінкі переливи. (4) Коли жену від себе голоси поля, на
мене кидають з неба свою дзвінку пісню жайворонки. (5) Та пісня будить жадобу:
чим більше слухаєш, тим більше хочеться почути. (6) Тепер я щовечора йду в поле
й годинами слухаю, як у небі співають хори, грають цілі оркестри.
9.
Укажіть
речення, у якому допущено пунктуаційну помилку
А. перше Б. третє В. п’яте Г. шосте
10. Підрядна частина
стоїть перед головною в ОБОХ реченнях
А. перше і друге Б. третє і четверте В. перше і четверте Г. п’яте і шосте
2
бали
Усього
– 12 балів
Немає коментарів:
Дописати коментар