Використано матеріали з інтернету
І Варіант
І. Завдання з
вибором однієї правильної відповіді
1. Укажіть речення з прямою мовою (розділові знаки пропущено)
А. Сестра попросила брата Заграй на скрипці будь ласка.
Б. Сніг гучно скрипів під ногами.
В. батько промовив що то берези плачуть соком навесні.
Г. А мати кликала мене зайти до хати.
2. Усі подані речення складні, ОКРІМ
А. Пташки, що влітку так співали, у ірій вже
повідлітали.
Б. Якщо ви любите пісні, запрошуйте у гості
птаство.
В. Лиш боротьба гартує дух.
Г. То не любов, яка не вміє бажати іншому
добра
3. Укажіть складносурядне речення
А. Півень стояв на порозі у хліві,
стріпував крильми, наче поривався летіти понад мерехтливим сяйвом снігів.
Б Вийшов на сизу піщану косу і, струсивши воду, знову заіржав
грізно та бойовито, перегукуючись із громами.
В У кожному готовому набої не тільки витрачена моя енергія, а
й якась невловима частка самого мене.
Г Можливо, не тільки лісник, а й школярі-юннати навідувалися
сюди ще та ще в інші знайомі їм місцинки.
4. Кома перед і НЕ ставиться в реченні (коми вилучено)
А
Письменники всього світу з’їхалися на літературний форум і вони обговорювали
екологічні проблеми кожної країни.
Б
Не було ні хомута ні голобель і ніхто не сіпав за віжки вказуючи шлях.
В
Де-не-де з’явилися перші прогалини і піднялися проліски.
Г
Прозвучав гудок і всі кинулися до вагонів.
5.
Складне
речення з підрядним обставинним часу утвориться, якщо частину коли вималює
мороз на вікнах візерунки вписати замість крапок у реченні
А Я чекаю день, ... .
Б Мені цікаво знати, ... .
В Відчуття холоду посилюється, ... .
Г Ти прийдеш до мене, ...
.
6. Складне речення з підрядним
означальним утвориться, якщо серед варіантів продовження речення |
|
Перед очима слалися поля... вибрати
|
ІІ. Завдання на
встановлення відповідності
7.
Між прикладом речення
та видом підрядної частини
Приклад речення |
Вид підрядної
частини |
1.
Надворі було
вже гаряче, хоч.. |
А. з’ясувальна |
2.
Слухайте ж, щоб… |
Б. допусту |
3.
Будеш, батьку, панувати, поки.. |
В. часу |
4.
Серед великої тиші чулось тільки, як… |
Г. означальна |
|
Д. мети |
8. Між прикладом речення та видом смислових відношень
Приклад речення |
вид смислових
відношень |
1.
Можна розділити на сто частин яблуко,
але не можна розділити Землю. |
А. взаємовиключення
подій |
2.
Сичі в гаю перекликались, та ясен раз у
раз скрипів |
Б. протиставні |
3.
Темніє схід, а там, на заході, кривавий
слід лишило сонце. |
В. одночасність
подій |
4.
Або волю здобути,
або вдома не бути |
Г.
причинно-наслідкові |
|
Д. зіставні |
4 бали
ІІІ. Прочитайте текст і виконайте завдання 9 – 10
(1) Місяць охоплює верхів’я дерева, і воно здається хмаринками зеленастого
туману, ясного та прозорого. (2) Унизу
поміж темним віттям та пишними трояндовими кущами невпинно блищать крилаті
світлячки. (3) Наче іскорки, вони займаються
і гаснуть. (4) Часом пахне липовим цвітом, і долітають звуки мандоліни. (5) Але
дзвін її ледве-ледве доходить. (6) Чи то хто торкає струни, чи це долітають
сюди тільки окремі ноти якоїсь мелодії.
9.
Укажіть
речення, у якому допущено пунктуаційну помилку
А. перше Б. третє В. четверте Г. шосте
10. Складносурядними є
ОБИДВА вказані речення
А. перше і друге
Б. третє і шосте В. четверте і
п’яте Г перше і четверте
2 бали
Усього – 12 балів
Немає коментарів:
Дописати коментар