субота, 11 квітня 2020 р.

Тренажер для 9- 11 класів

 Використано матеріали з інтернету

І Варіант

І. Завдання з вибором однієї правильної відповіді

1.    Укажіть речення з прямою мовою (розділові знаки пропущено)

А. Сестра попросила брата Заграй на скрипці будь ласка.

Б. Сніг гучно скрипів під ногами.

В. батько промовив що то берези плачуть соком навесні.

Г. А мати кликала мене зайти до хати.

2.    Усі подані речення складні, ОКРІМ

А. Пташки, що влітку так співали, у ірій вже повідлітали.

Б. Якщо ви любите пісні, запрошуйте у гості птаство.

В. Лиш боротьба гартує дух.

Г. То не любов, яка не вміє бажати іншому добра

3.    Укажіть складносурядне речення

А. Півень стояв на порозі у хліві, стріпував крильми, наче поривався летіти понад мерехтливим сяйвом снігів.

Б Вийшов на сизу піщану косу і, струсивши воду, знову заіржав грізно та бойовито, перегукуючись із громами.

В У кожному готовому набої не тільки витрачена моя енергія, а й якась невловима частка самого мене.

Г Можливо, не тільки лісник, а й школярі-юннати навідувалися сюди ще та ще в інші знайомі їм місцинки.

4.    Кома перед і НЕ ставиться в реченні (коми вилучено)

А Письменники всього світу з’їхалися на літературний форум і вони обговорювали екологічні проблеми кожної країни.

Б  Не було ні хомута ні голобель  і ніхто не сіпав за віжки вказуючи шлях.

В Де-не-де з’явилися перші прогалини і піднялися проліски.

Г   Прозвучав гудок і всі кинулися до вагонів.

5.    Складне речення з підрядним обставинним часу утвориться, якщо частину коли вималює мороз на вікнах візерунки вписати замість крапок у реченні

А Я чекаю день, ... .
Б Мені цікаво знати, ... .
В Відчуття холоду посилюється, ... .
Г Ти прийдеш до мене, ... .

6.    Складне речення з підрядним означальним утвориться, якщо серед варіантів продовження речення

Перед очима слалися поля...        вибрати
А щоб добре було їх і близько обробляти.
Б які буйно поросли бур’янами.
В так що хотілося вибігти й гасати ними до вечора.
Г хоч часто здавалося, що вони завеликі.
                                               6 балів

ІІ. Завдання на встановлення відповідності

7.    Між прикладом речення та видом підрядної частини

Приклад речення

Вид підрядної частини

1.    Надворі було вже гаряче, хоч..

А. з’ясувальна

2.    Слухайте ж, щоб

Б. допусту

3.    Будеш, батьку, панувати, поки..

В. часу

4.    Серед великої тиші чулось тільки, як

Г. означальна

 

Д. мети

 

8.    Між прикладом речення та видом смислових відношень

Приклад  речення

вид смислових відношень

1.    Можна розділити на сто частин яблуко, але не можна розділити Землю.

А. взаємовиключення подій

2.    Сичі в гаю перекликались, та ясен раз у раз скрипів

Б. протиставні

3.    Темніє схід, а там, на заході, кривавий слід лишило сонце.

В. одночасність подій

4.    Або волю здобути, або вдома не бути

Г. причинно-наслідкові

 

Д. зіставні

4 бали

 

ІІІ. Прочитайте текст і виконайте завдання  9 – 10

(1) Місяць охоплює верхів’я дерева,  і воно здається хмаринками зеленастого туману, ясного та прозорого.  (2) Унизу поміж темним віттям та пишними трояндовими кущами невпинно блищать крилаті світлячки.  (3) Наче іскорки, вони займаються і гаснуть. (4) Часом пахне липовим цвітом, і долітають звуки мандоліни. (5) Але дзвін її ледве-ледве доходить. (6) Чи то хто торкає струни, чи це долітають сюди тільки окремі ноти якоїсь мелодії.

9.    Укажіть речення, у якому допущено пунктуаційну помилку

А. перше      Б. третє      В. четверте      Г. шосте

10.  Складносурядними є ОБИДВА вказані речення

А. перше і друге    Б. третє і шосте     В. четверте і п’яте      Г перше і четверте

2 бали

Усього – 12 балів

Немає коментарів:

Дописати коментар