І Варіант
І . Дайте
відповіді на питання Так чи Ні (2 б.)
1. У словосполучення запитання ставимо від залежного до головного слова.
2.
У простому реченні
наявна одна граматична основа.
3.
Поширеним називаємо
речення, у якому є тільки два другорядних члени речення.
4. Речення «У гаю співають веселі пташки» є односкладним.
ІІ. Завдання
із вибором однієї правильної відповіді.
(2 б.)
5. Позначте рядок, який містить словосполучення
А. вигукнув
супутник
Б. із-за хмарки
В. швидко й
рвучко
Г. величезний птах
6.
Х Х
Позначте
словосполучення, у якому правильно визначено головне слово
А. ринув у небо Б.
ремонт у приміщенні
Х Х
В. починати з
головного Г.
білосніжна блуза
7.
Укажіть речення, у
якому правильно підкреслено граматичну основу
А. У долині
осінь снує павутину.
Б. Любіть Україну, як сонце, любіть
В. Іду весело до школи.
Г. Батьки на
день народження подарували мені цуценя.
8.
Позначте просте
речення
А. Ми з товаришем перетинаємо плесо затоки, жоден птах не
перелітав через неї.
Б. Навкруги вила хуртовина, а Василько згадав теплу, ясну
батькову хату.
В. У лісі чути розмірений стукіт дятлів.
Г. У лісі зовсім стемніло, на землі білів сніг.
ІІІ. Установіть
відповідність (2 б.)
9. Між виділеними словами та членами речення, якими вони виступають
А. обставина |
Б. означення |
В. додаток |
Г. присудок |
Д. підмет |
(1 ) Художник (2 ) одразу (3) вирізнив
своє (4) творіння
з-поміж багатьох інших.
ІV . Творчі завдання (6
б.)
10. Поширте подані
речення додатками, означеннями. Підкресліть їх.
Ми їдемо.
Я пишу.
11.
У поданих реченнях виправте пунктуаційні
помилки.
Яка краса навколо. На стареньких санях лежала стара
ялинка? Скільки разів необхідно вимовити це правило. Батьки наполягають на моєму навчанні в музичній
школі але я не маю бажання!
12.
Запишіть речення, над
кожним словом надпишіть частину мови, підкресліть усі члени речення, дайте
повну характеристику реченню.
Над верхів’ям сосен ми бачимо величезного птаха з розпростертими крилами.
ІІ Варіант
І . Дайте
відповіді на питання Так чи Ні (2 б.)
1. Сполучення слів «батьки й діти» Є словосполученням.
2.
У складному реченні
наявна одна граматична основа.
3.
Поширеним називаємо
речення, у якому є тільки граматична основа.
4. Речення «У гаю співають веселі пташки» є двоскладним.
ІІ. Завдання
із вибором однієї правильної відповіді.
(2 б.)
5. Позначте рядок, який НЕ містить словосполучення
А. вигукнув
супутник
Б. виглядає із-за хмарки
В. швидко прибіг Г. величезний птах
6.
Х Х
Позначте
словосполучення, у якому НЕправильно визначено головне слово
А. ринув у небо Б. ремонт у
приміщенні
Х Х
В. починати з
головного Г.
білосніжна блуза
7.
Укажіть речення, у
якому НЕправильно підкреслено граматичну основу
А. У долині осінь снує павутину.
Б. Любіть Україну, як сонце, любіть
В. Іду весело до школи.
Г. Батьки на день народження подарували мені цуценя.
8.
Позначте складне
речення
А. Ми з товаришем перетинаємо плесо затоки.
Б. Навкруги вила хуртовина.
В. У лісі чути розмірений стукіт дятлів.
Г. У лісі зовсім стемніло, на землі білів сніг.
ІІІ.
Установіть відповідність (2 б.)
9. Між виділеними словами та членами речення, якими вони виступають
А. обставина |
Б. означення |
В. додаток |
Г. присудок |
Д. підмет |
(1 ) Він
(2 ) назавжди полюбив
цей (3) дивовижний
безкрайній (4) простір.
ІV . Творчі завдання (6
б.)
10. Поширте подані
речення додатками, обставинами. Підкресліть їх.
Вони вирішили.
Учні завітали.
11.
У поданих реченнях виправте пунктуаційні
помилки.
Чому їм не сподобалося старе життя!
Скільки снігу випало.
Іди слідом за птахом!
Довго не міг Павлик заснути але втома взяла своє під
ранок?
12.
Запишіть речення, над
кожним словом надпишіть частину мови, підкресліть усі члени речення, дайте
повну характеристику реченню.
Знайшов Павлик на березі лісового ручаю велику
коричневу пір’їну.
Немає коментарів:
Дописати коментар