середа, 9 листопада 2022 р.

Дієприкметник як особлива форма дієслова: загальне значення, ознаки, синтаксична роль

 

І. Оргмомент

ІІ. Актуалізація, мотивація

Дібрати до поданих іменників дієслова за значенням, від дієслів утворити слова, які б відповідали на питання який?:

Твір (написати, написаний)

Казка (прочитати, прочитана)

Шлях (пройти, пройдений)

Дерево восени (пожовкнути, пожовкле)

Волосся (посивіти, посивіле)

Хата (пофарбувати, пофарбована).

-        Зробити висновок, що дієслова виражають дію, а дієприкметники – ознаку за дією.

ІІІ. Оголошення теми й мети уроку.

ІV. Сприймання і первинне усвідомлення нового матеріалу

1.    1. Робота з теоретичним матеріалом. За кодом скласти фрейм «Дієприкметник».

 (за підручником О.Заболотного)



-        ОБГОВОРЕННЯ СХЕМИ

 2.  Колективна робота. У поданих парах слів оберіть дієприкметники. Вибір поясніть.

Високий, підвищений; низький, занижений; посинілий, синій; побілений, білий; черствий, зачерствілий; рівний, вирівняний.

V. Узагальнення і систематизація знань, застосування їх у різних ситуаціях.

1. Робота з текстом.  


а) обговорення теми тексту: відповідь на запитання: чому Іванкові хотілося стати метеликом? Підбір заголовку.

Б) вибірковий диктант по варіантах: І В. - виписати із І абзацу тексту дієприкметники, ІІ В - виписати із ІІ абзацу тексту дієприкметники (довести, що це дієприкметники).

- обговорення результатів (кожне виписане слово – 0.5 б; усього – 2 б).

          -  робота в парах. Визначення ознак прикметника й дієслова у виписаних дієприкметниках (спеченого – док. в, минул, одн, ч.р., Р.в.).

- самооцінювання (критерії: 1 слово – 2.5 б (по 0,5 б за кожну ознаку); усього – 10 балів.)

Загалом за завдання – 12 б.

В) виконання вправи

https://me-qr.com/data/image-pack/38675664


(за підручником О.Заболотного)

VІ. Підбиття підсумків уроку, оцінювання й повідомлення домашнього завдання.

VІІ. Домашнє завдання.

Повторити теоретичні відомості про дієприкметник (фрейм).

Скласти 6 речень з дієприкметниками (кожне речення – 2 бали). 



Немає коментарів:

Дописати коментар