І. Оргмомент
ІІ. Актуалізація,
мотивація
Дібрати до поданих
іменників дієслова за значенням, від дієслів утворити слова, які б відповідали
на питання який?:
Твір (написати,
написаний)
Казка (прочитати,
прочитана)
Шлях (пройти,
пройдений)
Дерево восени (пожовкнути,
пожовкле)
Волосся (посивіти,
посивіле)
Хата (пофарбувати, пофарбована).
-
Зробити
висновок, що дієслова виражають дію, а дієприкметники – ознаку за дією.
ІІІ. Оголошення теми
й мети уроку.
ІV. Сприймання і первинне усвідомлення нового матеріалу
1. 1. Робота
з теоретичним матеріалом. За кодом скласти фрейм «Дієприкметник».
(за підручником О.Заболотного)
-
ОБГОВОРЕННЯ
СХЕМИ
2. Колективна робота. У поданих парах слів оберіть дієприкметники. Вибір поясніть.
Високий,
підвищений; низький, занижений; посинілий, синій; побілений, білий; черствий,
зачерствілий; рівний, вирівняний.
V. Узагальнення і систематизація знань, застосування їх у
різних ситуаціях.
1. Робота з текстом.
а) обговорення теми тексту: відповідь на запитання: чому Іванкові хотілося
стати метеликом? Підбір заголовку.
Б) вибірковий диктант по варіантах: І В. - виписати із І абзацу тексту
дієприкметники, ІІ В - виписати із ІІ абзацу тексту дієприкметники (довести, що
це дієприкметники).
- обговорення результатів (кожне виписане слово – 0.5 б; усього – 2 б).
- робота в парах. Визначення ознак прикметника й
дієслова у виписаних дієприкметниках (спеченого – док. в, минул, одн, ч.р.,
Р.в.).
- самооцінювання (критерії: 1 слово – 2.5 б (по 0,5 б за кожну ознаку);
усього – 10 балів.)
Загалом за завдання – 12 б.
В) виконання вправи
https://me-qr.com/data/image-pack/38675664
(за підручником О.Заболотного)
VІ. Підбиття підсумків уроку, оцінювання й повідомлення
домашнього завдання.
VІІ. Домашнє завдання.
Повторити теоретичні відомості про дієприкметник (фрейм).
Скласти 6 речень з дієприкметниками (кожне речення – 2 бали).
Немає коментарів:
Дописати коментар