неділя, 19 травня 2019 р.

Урок № 26. Тема: Односкладні прості речення з головним членом у формі присудка і підмета. Односкладне речення як частина складного речення. Означено-особові речення.

 Учень має знати:

  • Знає  види односкладних речень, пояснює будову односкладних речень кожного з типів.

Учень має розуміти:

  •    розрізняє речення односкладні й неповні;
  • визначає види односкладних речень (також як частин складних речень).

Учень має вміти

  •  конструює односкладні речення вивчених видів 
  • правильно використовує їх у власному мовленні
  • вживає в мовленні речення двоскладні й односкладні різних видів.

Мета уроку:

 ·         формувати навички критичного ставлення до будь-якої отриманої інформації, зокрема рекламних роликів;

  • спонукати до створення   реклами, використовуючи односкладні речення, зокрема означено-особове  

Навички медіаграмотності:

 ·          визначати маркери в рекламі, що впливають на підсвідомість людини;

Що необхідно підготувати до уроку?

·         Підручник з української мови (авт.. Авраменко О., 2016)

·         Комп’ютер, телевізор

·         Фліпчарт, маркери

·          планшети або смартфони.

Об’єднайте учнів у 3 групи (або 6, якщо учнів більше ніж 18 чол.) 

ЗАПРОПОНУЙТЕ кожній групі серед низки товарів (однаковий набір у всіх груп) обрати з кожної групи товарів  (побутова техніка, соки, молочні продукти) один продукт (слайд 3-5



).

Примітка: зображення товарів може бути на слайді, роздруківці або ж використайте упаковки від них.

 ЗАПИТАЙТЕ: що вплинуло на вибір того чи іншого продукту? (можна надати варіанти відповідей)

Орієнтовні відповіді:

·         Традиційний вибір сім’ї (цей продукт завжди купує мама)

·         Цей продукт подобається особисто мені (я завжди обираю це)

·         Цей продукт часто рекламують (тобто обрав, бо бачив це в рекламі).

ПОЯСНІТЬ:

Важливу роль у сучасному світі відіграє реклама*.  Виробники товару й реклами використовують певні маркери, що впливають на нашу підсвідомість. Відтак дуже часто ми стаємо жертвами їхніх маніпуляцій**.

 

ОЗНАЙОМТЕ: двоє учнів, що мали випереджальне завдання, презентують на клас рекламні методи, які використовують рекламники для впливу:

 

·         Повторення (Деякі рекламодавці використовують цей метод, повторюючи своє повідомлення знову і знову в рекламному оголошенні або серії оголошень час від часу)

·        Імітація (Це зусилля рекламодавця спрямоване, щоб впливати на споживача через знаменитість, пов'язану з товаром або сервісом)

·         Емоційний заклик ( Саме тут рекламодавець намагається залучити одну або декілька емоцій споживача, щоб вплинути на його рішення)

·         Економічна привабливість (Цей тип реклами представляє "велику вигоду" - ніяких грошей, без виплат процентів тощо. Будьте пильними і спостерігайте за тим, що є справжньою вигодою, і тим, що ловить вас на гачок, бо ключові моменти в дрібному шрифті).

·        Комфорт і насолода. (Деякі рекламодавці можуть спробувати представити свій товар разом з чимось приємним, проте в значною мірою не пов'язане з продуктом).

     Гумор ( Одним із способів намагатися вплинути на ваше бажання щодо покупки - це представити продукт чи послугу з гумором і сподіватися, що ваш сміх триватиме протягом усього шляху до вашого рішення про покупку).

       ЗАПРОПОНУЙТЕ учням у групах переглянути відеоролики з рекламою (на планшетах, смартфонах); кожній групі окремий ролик.

(задля уникнення ефекту нав’язування заздалегідь ПОЯСНИТИ учням, що ролики демонструються виключно як навчальний матеріал. Можна використати інші відеоролики).

 ЗАВДАННЯ: визначити маркери, за допомогою яких здійснюється вплив (використовуючи подані рекламні методи або ж додаючи власні) (завдання виконують у групах на аркушах для фліпчарту, можливо виконати завдання за допомогою стікерів, якщо маркери прописані на аркуші). Групи презентують роботу по черзі, коментуючи ролики.

 ОБГОВОРЕННЯ маркерів:

  • ·         Викликають емоцію (наприклад, реклама праски: спокій, комфорт; соку: енергія, бадьорість, радість; )
  • ·         Відома особистість (реклама соку)
  • ·         Антураж, декорації відповідно до продукту, що рекламується (яскравість)
  • ·         Музичний супровід (сучасний, розрахований на певну цільову аудиторію: праска – спокійна музика, сир – ритмічна, швидка)
  • ·         Лексика в ролику використовується відповідно до цільової аудиторії (сленг у рекламі соку, йогурту)
  • ·         Повтори (постійно повторюється назва продукту)
  • ·         Різний шрифт для привернення уваги
  • ·         Короткі слогани (для легшого сприйняття).

Після обговорення ЗАПИТАЙТЕ (метод «5 чому?»):

·         Чому в рекламному ролику кольори над’яскраві, акцент робиться на натуральності продукту? (бо виробник прагне переконати нас у його якості й корисності  для нашого здоров’я)

·         Чому ми не завжди можемо бути в цьому впевнені? (бо виробник іде на різноманітні хитрощі, щоб зробити продукт привабливим для споживача)

·         Чому є необхідність у цьому? (бо продукт не завжди корисний, потрібний, але ми часом цього не усвідомлюємо)

·         Чому не усвідомлюємо і не знаємо? (бо виробник не завжди зазначає достовірну інформацію щодо складу продукту на упаковці)

·         Чому ця інформація не достовірна? (щоб не відлякати покупця, а заманити його, спонукати придбати продукт).

 

ЗАВДАННЯ:

·         Записати слогани з роликів (учні можуть працювати в групах, кожна зі своїм роликом)

·         Визначити, яким видом речення представлений слоган (для цього визначаємо граматичні основи)

·         Указати серед них односкладні, визначити їхній вид, обґрунтувати (вказати підмети, присудки, визначити особу)(користуючись підручником, с.62)

·         Пояснити, чому саме цей тип речень використовують у рекламі (використовують саме односкладне називне (щоб наголосити на продукті),  означено-особове (ІІ  особа однини і множини), бо апелюють до кожного із глядачів, спонукають до дії (купівлі) саме «тебе»).

·         Записати (усім класом) речення із рекламного ролика праски: Хочете, щоб прасування було легким, змініть свою праску на парогенератор «Філіпс» (учні визначають граматичні основи, з’ясовують, що речення  складне).

·         дати характеристику кожної частини (І частина – односкладне, ускладнене однорідними присудками, ІІ частина – двоскладне речення);

·         трансформувати односкладне у двоскладне, зробити висновок (треба додати підмет ВИ, але він не є   обов’язковим, оскільки закінчення дієслова ІІ особи множини передбачає саме цей займенник-підмет)

·         із ролика про сік записати речення : Ви теж це чуєте?(визначити граматичну, трансформувати його в односкладне, порівняти)

 ПОЯСНІТЬ    часом підмет все ж необхідний для логічного наголосу в реченні.

 ЗАПРОПОНУЙТЕ

 Скласти слогани у вигляді односкладних речень для реклами продуктів

 Примітка:

·         продукти можна взяти ті ж, що й у рекламних роликах (замінивши назву продукту задля уникнення нав’язування), але якщо І група працювала з рекламою соку, то слоган складає до йогурту, наприклад.

·         завдання виконують на аркушах фліпчарту, ватмані (для кращої презентації).

·         Це завдання спрямоване на вміння складати речення певного виду, а також виокремлювати основне для презентації продукту. 

ПІДСУМУЙТЕ

·         реклама базується на спонуканні до дії (купівлі)

·         використовуються різноманітні маркери, що впливають на нас

·         слогани – це односкладні зазвичай речення, оскільки адресовані кожному глядачеві (називні – для акценту на назві продукту, присудкові означено-особові – для спонукання, наказу, прохання, побажання, заклику (підручник, с.63), а саме це – мета реклами)

·         односкладні речення можуть бути частиною складного речення

·         можлива трансформація односкладного у двоскладне речення й навпаки.

 ОЦІНІТЬ роботу учнів.

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

 

Виписати із рекламних роликів, що транслюються на ТБ, слогани-односкладні речення (6 речень), визначити їхній вид, підкреслити граматичні основи

АБО

Створити рекламу однієї із поезій, що вивчається на уроці української літератури (В Сосюри, В.Підпалого, В.Голобородька), використовуючи односкладні речення (визначити граматичні основи, вид односкладного речення).

Словник:  

*Реклама (лат. reclamare — «поновлювати крик, знову кричати, кликати, заперечувати») — спеціальна інформація про осіб чи продукцію, що розповсюджується в будь-якій формі та в будь-який спосіб з метою прямого чи опосередкованого одержання прибутку.

**Маніпуляція - різновид соціального впливу, який використовується для прихованого впровадження у психіку жертви цілей, бажань, намірів, відносин або установок маніпулятора, які не збігаються з актуальними потребами жертви. Це приховане управління людьми та їхньою поведінкою.

 

Джерела:


1.      Рекламні ролики   https://www.youtube.com/watch?v=4zN9gPjZqgk

https://www.youtube.com/watch?v=ST8AyXgmE6k

https://www.youtube.com/watch?v=dW3_uPRAxPw

https://www.youtube.com/watch?v=Cu06Vy2BHUU

2.      Авраменко О. Підручник з української мови. 8 клас, 2016

3. Презентація до уроку за QR-кодом

Немає коментарів:

Дописати коментар