понеділок, 18 березня 2019 р.

Другорядні члени речення. Означення



Мета: поглибити знання учнів про поширене речення, повторити відомості про головні й другорядні члени речення, дати поняття означення; вчити розрізняти означення від додатка, визначати їх у реченні; формувати вміння складати речення, поширюючи їх означеннями; виховувати любов і повагу до постаті Т.Шевченка
Тип уроку: формування компетентностей
Обладнання: мультимедійна презентація, підручник, роздатковий матеріал
Зміст і структура уроку
І. Оргмомент
ІІ. Емоційне налаштування
     1.     Асоціації до портрета Т.Шевченка
ІІІ. Актуалізація.
     1.     Фрейм «Факт - Фейк»
(колективно)

     2.     Визначити в реченнях граматичну основу й додатки (двоє учнів біля дошки)
  Хрущі над вишнями гудуть…

 За сонцем хмаронька пливе…
ІV. Спостереження над мовним матеріалом
В останньому реченні визначити, до якої частини мови належать слова. Додати за значенням і змістом у речення прикметники.
V. Оголошення теми й мети
VІ. Сприймання й засвоєння нового матеріалу.
    1.     Заповнення КЛАСТЕРА «Означення», використовуючи матеріал підручника на с. 190-191 
     2.     Вправа 440 (усно)
     3.     Робота в групах. Установити відповідність між іменниками і прикметниками (узгодження) (на ватмані)
І, ІІ група
      Талановитий поет –   Який?



      Солом’яна стріха –
      Дніпр широкий –
      Тарасова книжка –
      Зоря вечірня –
      Доля молода –
      Небо голубе –
Поетові вірші

ІІІ, ІV група – трансформація неузгодженого означення в узгоджене
Спів птахів
Вірші поета
Сад вишень
Небо вночі
Твори Кобзаря
Мрія Шевченка

VІІ. Узагальнення й систематизація
     1.     Робота в групах. Скласти речення за поданими словами, записати, підкреслити означення, ГО.
України , творчість, поетична , вплинула , хід , Шевченкова,  на , історії
(Шевченкова поетична творчість вплинула на хід історії України)
Талановиту, залишив, Тарас, нам,  багату , малярську,  Шевченко спадщину.
(Тараса Шевченко залишив нам багату талановиту малярську спадщину).

Майстерних, Тарас ,написав, Григорович, автопортретів, цікавих і, чимало.
(Тарас Григорович написав чимало цікавих і майстерних автопортретів.)
кожного , лірика,  поета,  читача , пейзажна, заворожує.
 (Пейзажна лірика поета заворожує кожного читача.)
     2.     Поширити подані речення означеннями
 Тарас Шевченко – ……         …….     письменник.
 Над хатою зійшла   ………  зоря, заграла золотом в …… цвіті.
 У своїх творах Шевченко оспівував  …… лани,  ….  Дніпро, …..   садок.
 Шануймо творчість ….. письменника, ….. художника, він зміг  прославити …. Україну.
     3.     «Плюс-мінус» (фліпчарт)
 Зробити аналіз речень із попереднього завдання
    4.     Творче конструювання.
«Німий диктант» - скласти речення за картиною, використовуючи означення.
VІІ. Підсумок уроку. Оцінювання
     1.     Скласти сенкан «Т.Шевченко»
VІІІ. Домашнє завдання
С. 190-191 вивчити правила.
Написати  листа Т. Шевченку, використовуючи означення.

Немає коментарів:

Дописати коментар