Мета: поглибити
знання учнів про поширене речення, повторити відомості про головні й другорядні
члени речення, дати поняття означення; вчити розрізняти означення від додатка,
визначати їх у реченні; формувати вміння складати речення, поширюючи їх
означеннями; виховувати любов і повагу до постаті Т.Шевченка
Тип уроку:
формування компетентностей
Обладнання: мультимедійна
презентація, підручник, роздатковий матеріал
Зміст і структура уроку
І. Оргмомент
ІІ. Емоційне налаштування
1.
Асоціації
до портрета Т.Шевченка
ІІІ. Актуалізація.
2.
Визначити
в реченнях граматичну основу й додатки (двоє учнів біля дошки)
За
сонцем хмаронька пливе…
ІV. Спостереження
над мовним матеріалом
В останньому
реченні визначити, до якої частини мови належать слова. Додати за значенням і
змістом у речення прикметники.
V. Оголошення теми й мети
VІ. Сприймання й засвоєння нового матеріалу.
1.
Заповнення
КЛАСТЕРА «Означення», використовуючи матеріал підручника на с. 190-191
2.
Вправа
440 (усно)
3.
Робота
в групах. Установити відповідність між іменниками і прикметниками (узгодження)
(на ватмані)
І,
ІІ група
•
Талановитий поет –
Який?
•
Дніпр широкий –
•
Тарасова книжка –
•
Зоря вечірня –
•
Доля молода –
•
Небо голубе –
Поетові вірші
ІІІ, ІV група – трансформація
неузгодженого означення в узгоджене
Спів птахів
Вірші поета
Сад вишень
Небо вночі
Твори Кобзаря
Мрія Шевченка
VІІ. Узагальнення й систематизація
1.
Робота
в групах. Скласти речення за поданими словами, записати, підкреслити означення,
ГО.
України , творчість, поетична , вплинула , хід ,
Шевченкова, на , історії
(Шевченкова поетична творчість вплинула на хід історії
України)
Талановиту, залишив, Тарас, нам, багату , малярську, Шевченко спадщину.
(Тараса Шевченко залишив нам багату талановиту малярську
спадщину).
Майстерних, Тарас ,написав, Григорович, автопортретів,
цікавих і, чимало.
(Тарас Григорович написав чимало цікавих і майстерних
автопортретів.)
кожного
, лірика, поета, читача , пейзажна, заворожує.
(Пейзажна лірика поета заворожує кожного читача.)
2.
Поширити
подані речення означеннями
Тарас
Шевченко – …… ……. письменник.
Над
хатою зійшла ……… зоря,
заграла золотом в …… цвіті.
У
своїх творах Шевченко оспівував ……
лани, ….
Дніпро, ….. садок.
Шануймо
творчість ….. письменника, ….. художника, він зміг прославити …. Україну.
3.
«Плюс-мінус» (фліпчарт)
Зробити
аналіз речень із попереднього завдання
«Німий
диктант» - скласти речення за картиною, використовуючи означення.
VІІ. Підсумок уроку. Оцінювання
1.
Скласти
сенкан «Т.Шевченко»
VІІІ. Домашнє завдання
С. 190-191 вивчити
правила.
Написати листа Т. Шевченку, використовуючи означення.
Немає коментарів:
Дописати коментар