(казкова вікторина )
3 команди.
І. З’ясуємо, з героями яких
казок ми сьогодні матимемо справу
Конкурс «Про що говорить…»
Борошно – «Колобок»
Колосок – «Колосок»
Довга борода – «Ох»
Яйце – «Яйце-райце»
Ріпа – «Ріпка»
Сани, горобчик, заєць –
«Мудра дівчина»
Булава – «Котигорошко»
Рукавичка – «Рукавичка»
Гуска – «Івасик-Телесик»
Глечик – «Лисичка і
Журавель»
(відповідають ті, хто знає,
хто швидше; кожна правильна відповідь – 1 бал)
ІІ . Бліцопитування
І група
·
Як звали півника в казці
« Колосок»? (Голосисте горлечко )
·
Кому з героїв у скрутну
хвилину допомогло гусеня ? (Івасику-Телесику)
·
За ким стояв песик у казці «Ріпка» (за внучкою)
·
Хто другим оселився в рукавичці? (жабка)
· Як називали одне одного Лисичка і Журавель? (кум і кумася)
·
Казка, яка має конкретного автора, називається
..(літературна )
ІІ група
·
Чим пригощала Лисичка
Журавля? (Молочною кашею)
·
Який казковий герой
народився з горошини? (Котигорошко)
·
Що було наймилішим у казці «Мудра дівчина»? (сон)
·
Як півник із казки «Колосок» знайшов колосок?
(замітав двір)
·
Про що попросив Телесик діда й бабу, коли виріс?
(зробити золоте човенце й срібне весельце)
·
Казка, в якій ідеться про дивні перетворення персонажів, дива і чари,
нереальних істот, називається .. (фантастична)
ІІІ група
·
Хто викрав Івасика-Телесика?
(Змія )
·
Як звати зеленого
чоловічка з довгою бородою, який живе у пеньку (Ох)
· Звідки взялася в лісі рукавичка? (дід загубив)
·
Яким чином пан допоміг двом братам розв’язати
конфлікт (загадав три загадки)
·
Кого другого зустрів Колобок на своєму шляху
(Вовка)
·
До якої групи казок відносимо казку «Рукавичка»
(про тварин)
ІІІ. Конкурс капітанів «Доберіть пару» (на
екрані в онлайн-режимі капітани встановлюють відповідність)
І капітан –
між прислів’ям та казкою, яку воно характеризує (https://okyayxm.blogspot.com/2017/10/blog-post_15.html)
Не взявшись за сокиру, хати не зробиш.- «Колосок»
Де сила не візьме,там розум допоможе.- «Мудра дівчина»
Однією рукою і вузла не зав’яжеш. – «Ріпка»
Де є приязнь, там не тісно – «Рукавичка»
Жадібність
підштовхує на підлість-
«Лисиця і журавель»
ІІ капітан між темою та назвою казки (https://okyayxm.blogspot.com/2017/10/blog-post_77.html)
Розповідь про
хлопчика, який перемагає "ворога" і досягає щастя власними зусиллями-
«Котигорошко»
Розповідь про
чоловіка, який змушений був віддати свого сина змієві.- «Яйце-райце»
Розповідь про викрадення хлопчика- «Івасик-Телесик»
Зображення мудрості та кмітливості малої дівчинки- «Мудра дівчина»
Розповідь про
жадібність і небажання дружити по-справжньому- «Лисиця та журавель»
ІІІ капітан
між ідеєю та назвою казки (https://okyayxm.blogspot.com/2017/10/blog-post_95.html)
Уславлення
працьовитості та кмітливості парубка; засудження хитрості та підступності- «Ох»
Навчання бути
привітним та ділитися з іншими- «Рукавичка»
Засудження
самовпевненості, самовихваляння героя у тому, що зможе обхитрити усіх- «Колобок»
Уславнення
вміння обхитрити заради порятунку власного життя- «Івасик-Телесик»
Засудження
лінощів та марнування часу- «Колосок»
ІV. «Телеграма від казкового героя» (учням
необхідно розшифрувати цитату, вказати, кому належать слова)
І група
«Ріс та й ріс я, як з води,— не багато літ, а вже великий виріс. Одного разу я з батьком копав колодязь,— докопались до великого каменя. А я підкинув того каменя вгору та й підхопив,— люде й повтікали» (Котигорошко).
ІІ група
Ей, голубчику-братіку! Не бий мене та візьми до себе — я тобі у великій
пригоді стану!— Принеси мене до своєї хати та годуй мене м'ясом доти, поки в
мене крила повідростають.— Пусти мене, я політаю, побачу, чи вже відросли
крила.(Орел)
ІІІ група
— Зробіть мені, тату, золотий човник і срібнеє весельце, буду я рибку
ловити та вас годувати!— Ближче, човнику, до бережка! Це ж моя матінка снідати
принесла.— То ж не моєї матінки голос! (Івасик-Телесик)
V. «Два в
одному» (на слайді
розміщено героїв із двох казок, учням необхідно вгадати назви цих казок )
І група
«Колобок» і «Лисичка і
Журавель»
ІІ група
«Колосок» і «Рукавичка»
ІІІ група
«Мудра дівчина» і «Ріпка»
VІ. Складання пазлів
(учням необхідно скласти ілюстрацію до казки, назвати казку, її героїв)
VІІ. «Правда-неправда»
І група
А) У казці «Яйце-райце»
Стрілець двічі (тричі) прицілювався в Сокола
(Орла), але тау і не пристрелив його.
Б) Коли Колобок просив звірів не бити (з’їсти) його, то пропонував їм розказати вірша (пісню).
ІІ група
А) У казці «Ріпка», коли прийшла весела весна (осінь
золота), пішла баба (дід ) ріпку рвати.
Б) У казці «Мудра дівчина»
багатий брат змилувався над бідним і подарував
(дав, щоб відробити) йому козу (корову).
ІІІ група
А) у казці «Колосок» жили собі троє мишенят — Круть та Верть і півник Колосисте Горлечко.
Б) У казці «Рукавичка» йшов парубок (дід) лісом, а за ним бігла собачка, та й знайшов (загубив) дід
рукавичку.
VІІІ. «Шаради»
(один із учасників групи
виходить на середину і намагається жестами пояснити назву чи зміст казки; члени
команди вгадують)
І група
«Котигорошко», «Колобок»
ІІ група
«Мудра дівчина», «Лисичка і Журавель»
ІІІ група
«Ох», «Івасик-Телесик»,
ІХ. Рекламне агентство
Створити рекламу або афішу
казки, яка подобається найбільше.
Немає коментарів:
Дописати коментар