неділя, 30 листопада 2014 р.

Замітка дискусійного характеру в газету

Тема : Замітка дискусійного характеру в газету
Мета : поглибити знання учнів про замітку як жанр публіцистичного стилю, ознайомити з особливостями побудови замітки дискусійного характеру (структура, мовні особливості); розвивати мовленнєво-комунікативні вміння здійснювати стилістичний аналіз заміток такого типу; сприймати й усного відтворювати висловлювання, а також складати замітку дискусійного характеру в газету публіцистичного стилю; виховувати культуру мовлення
Тип уроку : розвитку комунікативних умінь і навичок
Обладання : мультимедійний проектор, підручники, тлумачні словники, пам'ятка складанні замітки



Стуктура і зміст уроку
І. Організаційний момент
ІІ. З'ясування емоційної готовності учнів до уроку
 ІІІ. Актуалізація знань
Бесіда за запитаннями:
Ø   Скільки стилів мовлення ми знаємо? Назвіть їх.
Ø   Розкажіть про сфери використання кожного стилю (на екрані виводиться таблиця)
Ø   Назвати типи мовлення, охарактеризувати їх.
Ø   Вказати частини роздуму.
ІV. Мотивація
Колективна робота з текстом. Визначити, стиль, сфери його використання, жанр твору.
Чи потрібна акція "Милосердя"?
         Кожного року в нашій школі проходить акція "Милосердя", мета якої допомогти дітям -сиротам, ветеранам або тим, хто потребує нашої допомоги.      
         У рамках акції всім учням пропонують зібрати кошти, принести одяг, продукти харчування тощо. Ми із задоволенням відгукуємось на чуже горе. Проте деякі люди з різних "поважних" причин ніколи не беруть участі у потрібних акціях. Цікаво, що ними керує? На думку одних, вони не зобов'язані допомагати сиротам і тим, хто потрапив у біду: про них має дбати держава. Тим паче, що одноразова допомога навряд чи буде корисною. Іншим просто байдуже, як живуть люди, яким пощастило у житті менше за них.                                                                     Кожен має право на свою думку. Але чи можна бути впевненим, що у нашому житті все і завжди буде гаразд? На жаль, такого не буває. Нещодавно від щирого серця ми допомогли Наталці Урсулян, учениці 6-б класу нашої школи. Їй необхідна термінова складна і надто дорога операція з пересадки нирки. Зусиллями учнів і батьків нашої школи та всіх шкіл міста була зібрана необхідна сума. При цьому кожен зробив одноразовий внесок (навіть 1 гривня може змінити ситуацію) і тим самим врятував життя дівчинці.                                                                                                           Мабуть, і кожному з нас у скрутну хвилину захочеться співчуття  та щирої підтримки. То, може, не варто постійно думати, чи матиме результат наша допомога, а просто відгукнутися і не очікувати подяки?
- Визначити тему, основну думку твору, жанр (замітка), тип мовлення (роздум), його складові частини (теза, аргументи, висновки).
V. Оголошення теми і мети уроку.
VI. Сприймання й засвоєння нового матеріалу
         1. Слово вчителя
Враховуючи, що ми тепер кореспонденти, ми писатимемо замітку в газету, нам необхідно створити редакцію. У нашому місті "7-б клас" існуватиме 3 газети: "Чернівці", "Буковина", "Експрес". Але для того, аби наші редакції працювати ефективно, вам потрібно пройти певну підготовку.
         2. Робота з підручником.
Опрацювання теоретичного матеріалу на с. 186 "Замітка дискусійного характеру в газету".
         3. Робота з тлумачним словником.
З'ясування понять дискусія, дискусійний
         4. "Каліграфічна хвилинка". Учні прописують слово "дискусія"
         5. Дослідження-аналіз
Учням пропонуємо низку назв заміток, узятих із газет. Необхідно визначити, чи містять вони елементи роздуму дискусійного характеру. (Потрібні записати у зошит).                                                                                                            Під час канікул. Обираємо здоровий спосіб життя. Що робити зі сміттям? З чого починається майбутнє?  ушанування пам'яті великого Кобзаря. Чому люди виїжджають за кордон? Комп'ютер - розкіш чи необхідність?
- Яким чином визначити, чи містить замітка елементи роздуму? (за ознаками роздуму дискусійного характеру, з'ясувавши, чи може існувати 2 точки зору на вирішення цього питання)
         6.Творча робота над текстами заміток
А) Слово вчителя.
Розглянемо дві точки зору на роль мобільного телефону в житті людини.
Ø   Мобільний безпосередньо впливає на психіку людини, розвиває роздратованість, утому, постійну напругу, особливо у дітей, організм яких тільки формується.
Ø   Мобільний - це корисна і важлива річ, зручно на роботі, в школі, вдома. За допомогою телефону можна легко знайти людину, цікаву інформацію, вбити час при потребі, граючи в ігри.
- Чи є переконливими ці аргументи? Якої позиції дотримуєтеся ви? Висловити її допомогою методу "Прес"                                                            Це питання хвилює суспільство сьогодні вам пропонуємо написати замітку дискусійного характеру в публіцистичному стилі. А ваша зарплатня, тобто оцінки, залежатимуть від правильності використання вами стилю, типу мовлення, орфографічних і пунктуаційних помилок.
Б) Опрацювання пам'ятки "Як працювати над заміткою дискусійного характеру в публіцистичному стилі"
Пам'ятка
1. Дібрати заголовок, який виражає би основну думку замітки і міг би привернути увагу читачів, викликав би бажання сперечатися.
2. Викладайте зміст у певній послідовності, дотримуючись структури роздуму: теза, аргументи, висновки.
3. Дайте відповіді на питання: Що? Де? Коли? Чому? (теза)
4. Наведіть різні погляди напруги на проблему (аргументи)
5. Висловіть власну позицію, наводячи переконливі докази (висновки)
6. Дотримуйтесь вимог публіцистичного стилю (уживайте спонукально-окличні речення, запитально -окличні, риторичні запитання).
В) Підготовка варіантів заміток (усно). Складання чорнових творів. Презентація заміток.
VII. Підсумок уроку.
VIII. Домашнє завдання.
Завершити роботу над заміткою. Видати газету.



Немає коментарів:

Дописати коментар