понеділок, 31 жовтня 2022 р.

Безособові дієслова

І. Оргмомент.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

(зачитування пам’яток)

ІІІ. Перевірка, оцінка і корекція раніше засвоєних знань, навичок і вмінь; відтворення і корекція опорних знань учнів.

1. Виконання вправи (LearningApps) «Способи дієслів»




1.    - Обговорення результатів, оцінювання кількох учнів.

ІV. Повідомлення теми, мети і завдань уроку та формування мотивації учіння.

1.    Спостереження

Чим відрізняються фрази : «учень написав твір» і «твір написано».

- учні мають зробити висновок: 1 фраза – це речення, яке містить підмет і присудок (ІІІ ос. одн), друга фраза містить дієслово безособове, бо неможливо визначити особу.

 V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.

1. Опрацювання теоретичного матеріалу. Заповнення фрейму

(за підручником О.Заболотного)

ФРЕЙМ:

 

2.    «Що я бачу?» на картині.
- розглянути картину.

-        Зазначити, про який літературний твір ідеться, автор (що знають про автора)

-        Зачитати строфу напам’ять.

-        «Виписати» з картини дієслова, трансформувати їх у

безособові, з’ясувати їхнє значення



Наприклад: настає вечір - вечоріє, захмарилося небо - захмарилося, пахне вишневий цвіт - пахне (вишневим цвітом), дочка (вечерю) подає - подано (вечерю), сім’я сидить - сидиться тощо.

-        За картиною записати 2 речення з безособовими дієсловами, підкреслити граматичні основи. Зробити висновок: речення, які містять безособове дієслово – односкладні.

VІ.  Підсумок уроку. Оцінювання

1.    Виконання вправи за посиланням       https://learningapps.org/view27217746

VІІ. Домашнє завдання.

Виконати тести за посиланням. 



Немає коментарів:

Дописати коментар