четвер, 27 жовтня 2022 р.

Творення дієслів умовного й наказового способу. Знак ь у дієсловах наказового способу.

 

І. Оргмомент.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

ІІІ. Перевірка, оцінка і корекція раніше засвоєних знань, навичок і вмінь; відтворення і корекція опорних знань учнів.

1. Виконання електронного тесту

https://vseosvita.ua/u.tukt





-        Обговорення результатів тесту

ІV. Повідомлення теми, мети і завдань уроку та формування мотивації учіння.

V. Сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу.

1. Робота з текстом. Прочитайте.

текст можна завантажити через QR-код

Як поводитися в кіно

 

Я не зупинявся б на цій пораді, якби не бачив у тому життєвої потреби. Моя перша порада: як тільки ви зайшли до кінозалу, негайно сядьте. Бажано — на своє місце. І, звичайно, в своєму ряду. Тоді зніміть шапку (якщо ви її носите), скиньте пальто чи плащ і покладіть на спинку стільця, що попереду вас. Якщо товариш чи товаришка безцеремонно почне лягати на ваш одяг, зробіть йому (їй) зауваження. Бажано голосно. У кінозалі завжди треба розмовляти дуже голосно, бо інакше вас не почують.

Роздягнувшись і добре вмостившись, лізьте до кишені. Своєї. Якщо ви жінка — то до сумочки. Діставайте бутерброд (хліб із сиром чи ковбасою) і їжте. Добре до ковбаси з хлібом іде часник. Отож не забудьте прихопити з собою один-два зубчики. Коли ви не взяли бутерброд, то жуйте кекс, облизуйте ескімо або лузайте насіння. Соняшникове, підсмажене на олії.

Як тільки на екрані з'являються титри, починайте читати. Теж голосно. Бажано так, щоб вас чули аж в останньому ряду. Читайте назву фільму, чиєї студії цей фільм, читайте, хто які ролі грає, потім коментуйте всі події, що відбуваються на екрані. Це, як не дивно, у кінозалах роблять не всі. Більше того, трапляються маловиховані типи, які починають шикати, або, простіше кажучи, затуляти коментаторові рота. Не дають чоловікові розкритись до кінця.

О.Чорногуз.


 А) Робота в групах.

Виписати з тексту дії, які, на думку автора, треба робити в кінозалі:

 І група – І абзац, ІІ група – ІІ абзац, ІІІ група – ІІІ абзац.

      Наприклад: зайшли до кінозалу – одразу сядьте.

Б) відсортуйте поради:

в одну групу – з якими згідні, в іншу – з якими не згідні.

Обґрунтуйте.

В) Спостереження:чим відрізняються слова «не зупинявся б» - «не зупинявся» - «не зупиняйся».

Г) Відсканувати код, опрацювати правило, перетворивши на фрейм 

(І, ІІ група). Навести приклади.

особа

Однина

множина

І

 

-імо, мо

ІІ

-іть, -е

ІІІ

(не)хай + особова форма

(не)хай + особова форма

 


ІІІ, ІV група – створити «рівняння» творення умовного способу:

Дієслово минулого часу чол. р. + частка би

Дієслово минулого часу ж. р. (с.р., множ) + частка б.

Навести приклади.

Д) Вибірковий диктант

І, ІІ  група – виписує дієслова умовного способу з тексту, зазначає рід, число

ІІІ, ІV група – виписує дієслова наказового способу з тексту, визначає, особу, число.

-        Взаємооцінювання груп (не виставлення оцінки, а обговорення правильностівиконання роботи, виправлення помилок).

Е) «Ти – мені, я – тобі»

сполучення  для вправи: пройти тестування, вивчити вірш, з’ясувати проблему, робити домашню, написати твір, погуляти в парку, виконувати вправуза зразком, заробляти багато грошей.

Використовуючи подані дієслова, І, ІІ групи трансформують  їх в дієслова наказового способу, ІІІ, ІV групи – умовного способу. Наприклад: дієслово «сказати»: наказовий спосіб – скажіть, як пройти до музею; умовний сп. – я б сказала, але сама не знаю.

- спочатку свої речення зачитують групи, які працювали з наказовим способом, їм у відповідь - ті, які з умовним

VІ. Підсумок уроку. Оцінювання.

VІІ. Домашнє завдання.

Написати пам’ятку (на основі прочитаного тексту) для любителів відвідувати кінозали: Як треба поводитися в кінозалі?






Немає коментарів:

Дописати коментар