Обладнання: Обладнання: дидактичний і роздатковий матеріал, мультимедійне обладнання, телефони, планшети
Зміст уроку
І. Оргмомент
ІІ. Актуалізація
опорних знань.
Вправа «Знайди мене»
Учням пропонуємо картки з інформацією про різні частини мови, які вивчали в
попередніх класах: перелік назв ознак, які має іменник; питання, морфологічні ознаки, приклади.
Необхідно обрати картку про іменник і прикріпити на дошку (ватман, фліпчарт),
утворивши фрейм (якщо урок дистанційний, то виконуємо вправу у Jamboard):
Перелік назв ознак:
запитання, значення, рід, число, відмінок, член речення, ступінь порівняння, час, особа, розряди за значенням.
Перелік морфологічних
ознак: хто? Що? Що робити? Що зробити? Який? Чий? Котрий? Як? Де? ; жіночий,
чоловічий, середній, спільний, не має роду, однина, множина, називний, родовий,
орудний, кличний, підмет, присудок, не є членом речення, не має відмінків.
(Члени речення
пропонуємо з огляду на 6 клас)
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.
ІV. Сприймання і первинне усвідомлення нового матеріалу
1.
Обговорення
фрейму (фрейм бажано залишити до кінця уроку й надати учням наступного заняття).
2.
Робота
з відеоматеріалом (робота в групах)
А) переглянути
за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=ITub7NYgY2Y
Б)
бесіда за змістом ролика
- що таке сонячна система?
- зі
скількох планет складається?
-
можете їх перелічити?
- про
яку планету дізналися найбільше?
- «Цікаве
про » (запропонувати учням, скориставшись пошуком в інтернеті знайти цікавий
факт про одну із планет (факт має відрізнятися від інформації у відео).
В) «Вибірковий
диктант по пам’яті»:
- записати
в зошити іменники, які запам’ятали з відео;
- обговорити
в групах.
-
прослухати ролик ще раз, кожного із записаних іменника додати дієслово або
прикметник за змістом.
Г) на
стікерах написати кожен іменник і ввести у фрейм як приклади до кожної
морфологічної ознаки: чоловічий рід – Нептун, Уран…; жіночий рід – Венера,
Земля…, назва предмета – планета… тощо.
V. Узагальнення
і систематизація знань, застосування їх у різних ситуаціях.
1.
«Я – тобі, ти - мені»
Кожна
група на аркуші записує (із відео) будь-які 2 іменники, узяті з відеоролика, а
також значення 2-х інших слів і передає аркуш іншій групі. Завдання: кожна
група записує значення 2-х наданих іменники, а також за поданими значенням знаходить
2 іменники.
Наприклад:
а)
іменники з відео: планета, коло (іншій групі треба знайти значення цих слів;
можна скористатися словником чи онлайн-пошуком).
Б)
значення слів із відео:
·
природне
атмосферне явище, дуже потужний вітер (буря).
·
небесне
тіло, яке рухається орбітою навколо планети (супутник).
В) визначити рід, число, відмінок цих іменників.
2.
Виконання
інтерактивної вправи LearningsApps
https://learningapps.org/view26796590
3.
З одним
із відгаданих слів скласти речення. Визначити синтаксичну
роль іменника.
VІ. Підбиття
підсумків уроку, оцінювання й повідомлення домашнього завдання.
Написати есе «Я хотів
(ла) би (б) побувати на…(якій планеті)», іменники, використані в есе,
підкреслити, заначити рід, число, відмінок.
Немає коментарів:
Дописати коментар