вівторок, 10 травня 2022 р.

Тренажер для підготовки до ЗНО

 За матеріалами "Освіта. UA"

1.      Через дефіс пишуться всі слова в рядку

А важко/хворий, південно/східний, багато/багато

Б купівля/продаж, воєнно/стратегічний, темно/зелений

В різко/окреслений, червоно/гарячий, історико/культурний

Г мати/й/мачуха, пʼятдесяти/річчя, давньо/німецький

2.      НЕ потрібна жодна буква на місці пропуску в усіх словах рядка

А перехрес..ний, безшелес..но, вартіс..ний

Б парашутис..ський, плюс..нути, хвас..ливий

В корис..ний, контрас..ний, швидкіс..ний,

Г блис..нути, серфінгіс..ський, ціліс..ний

3.      Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення «Раптом подув холодний вітер …» вибрати

А коли ми поверталися з походу.

Б і підняв густу куряву.

В усі подивилися на похмуре небо.

Г але все одно було душно.

Д ми продовжували йти далі.

4.      Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).

Крізь туманову пелену видно освітлений сонцем зелено-чорний ліс;(1) темні кущі лозняку –(2) низькорослі,(3) широкоспинні,(4) округлі –(5) здаються худобою,(6) що всю ніч паслася в луках,(7) а тепер з досвіту розбрелася біля річки і ласує росою;(8) ось-ось вона напʼється і вляжеться біля копиць на днювання.

НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку

А крапка з комою 1, 8 – між частинами складного речення, що поєднані  безсполучниковим зв’язком

Б тире 2, 5 – при відокремлених означеннях

В коми 3, 4 – при однорідних членах речення

Г кома 6 – перед підрядною частиною складного речення

Д кома 7 – між частинами складного речення, що поєднані сурядним зв’язком

5.      Багато випускників ___________ продовжити навчання в ____________ вузах України.

А хотять, найпрестижніших

Б хочуть, самих престижніших

В хотять, найбільш престижних

Г хочуть, найпрестижніших

Д хотять, найбільш престижніших

6.      Якщо у вас __________ біль у горлі, кашель, __________ нежить, то вам необхідні ліки__________.

А гострий, гнітюча, від застуди

Б гострий, гнітючий, від застуди

В гостра, гнітючий, від застуди

Г гострий, гнітючий, для застуди

Д гострий, гнітюча, при застуді

7.      З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово).

Слова в реченні

І (1)все на світі треба пережити,

І кожен фініш – (2)це, по суті, старт,

І (3)наперед не треба ворожити,

І за (4)минулим плакати не варт.

 

Частина мови

А частка

Б прикметник

В іменник

Г прислівник

Д займенник

 

8.      Суфікс -зьк- матимуть прикметники, утворені від усіх слів рядка

А печеніг, Полісся, убогий

Б Кривий Ріг, француз, Париж

В Гамбург, киргиз, ткач

Г Острог, Рига, фігурист

9.      Букву и на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка

А пр..пудрити, пр..зентація, пр..слати

Б пр..вокзальний, пр..кладати, пр..звище

В пр..боркати, пр..бувати, пр..мотати

Г пр..бічник, пр..фіксальний, пр..землення

10.  Установіть відповідність між відокремленим членом речення та його прикладом.

Відокремлений член речення

1 додаток

2 обставина

3 означення

4 прикладка (різновид означення

Приклад

А Виводить лісова стежина до верб, заснулих край села.

Б Соняхи – щирі огнепоклонники сходу – кивають златоголово.

В Здається, не плив я човником тієї ночі по Десні.

Г Нікого тут нема, крім мене й господині.

Д Ізнов, черкнувши гострими крильми, злітають над обрієм душі думки.

11.  Зʼясуйте тип кожного речення в тексті (цифра позначає наступне речення).

Речення (текст)

(1) На воді, притулившись один до одного, лежали широкі темно-зелені листки латаття, а поміж них жовтіли головки

лілей. (2) Жовтий, якийсь восковий і мертвий колір не пасував до голубого плеса й буйної зелені, що була навколо. (3) Але

раптом я побачив серед жовтих одну білу лілею, вона не стирчала, а, погойдуючись, ніжно лежала на воді. (4) Здавалося,

кожна її пелюсточка була окремо від інших, але всі разом вони утворювали таку дивовижну гармонію форм і фарб, що не

можна було відірвати очей.

 

Тип речення

А просте ускладнене

Б складносурядне

В складнопідрядне

Г складне безсполучникове

Д складне з різними видами звʼязку

 

12.  Зʼясуйте, яким членом речення є кожне з виділених слів.

Виділене слово

1 Порива мене палке бажання послухати гірської гущі гомін.

2 Вона категорично заборонила хворому рухатися і розмовляти.

3 Пізнати мову народу — зрозуміти його душу

4 Ми приїхали до моря добре відпочити.

 

Член речення

А підмет

Б присудок

В додаток

Г обставина

Д означення

13.  Доберіть приклад до кожної умови вживання тире.

Приклад речення

1 Ще мить – і сад загубить пишну вроду.

2 А он уже видніє з далини столиця

Вишневецького – Лубни.

3 Слова – це дум моїх пташки.

4 На схід сонця квітнуть рожі – будуть

дні погожі.

 

Умова

А тире в складному безсполучниковому

реченні.

Б тире між підметом і присудком

В тире на місці пропущеного члена

речення

Г тире при відокремленій прикладці

Д тире в складносурядному реченні

 

 

варіант з-поміж запропонованих у відповідних за номерами завданнях.

Використання у повному (14)____________ (15)___________ потенціалу дасть можливість задовольнити різноманітні потреби туристів, а нашій країні стати однією з (16)___________ країн світу, що позитивно вплине на економічний і соціальний

(17)__________ країни в цілому, стимулюватиме ряд важливих (18)__________ економіки, сприятиме зміцненню нового позитивного іміджу України на світовій арені.

14 А обʼємі   Б обсязі   В обсягові  Г розмірі

15. А тактичного  Б тектонічного   В туристського    Г туристичного

16 А суміжних  Б ведучих  В провідних  Г важливих

17. А стан   Б становище   В показник   Г покажчик

18. А ділянок  Б дільниць  В галузей   Г галузів

19. Однаковий звук позначають букви, підкреслені в окремих словах речення

А Минали хвилини, і ось через увесь екран простяглася довга синя смуга.

Б Щороку ранньою весною з-під землі зʼявлялося зелене пагіння.

В На своїх парашутиках з легких пушинок подорожують насінини кульбабки.

Г Усе на світі неземними узами, ˗ чебрець і сніг, журавку і печаль, ˗ єднає мудро благовісна музика, ˗ землі і неба голубий хорал.

20 Букву і на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка

А в..джет, граф..ті, ч..зкейк  

  Б Ч..каго, бр..фінг, авторизац..я

В еп..тет, асим..ляція, ім..дж

   Г б..ткоїн, дез..нфекція, лімуз..н

Немає коментарів:

Дописати коментар