середа, 20 жовтня 2021 р.

Тренажер для підготовки до ЗНО

 За матеріалами "Освіта. ua"

1.     Прочитайте речення.

Посміялися ми від душі, (1) і від мого поганого настрою ані сліду не лишилося. Потрібні слова з’явилися мовби самі собою, (2) і урок, (3) заздалегідь на провал приречений, (4) минув, (5) уявіть собі, (6) дуже славно.

 

НЕПРАВИЛЬНО обґрунтовано вживання розділових знаків у рядку

А. коми 1, 2 – між частинами складного речення, поєднаних сурядним зв’язком.

Б. кома 3 – при відокремленому означенні

В. кома 4 - між частинами складного речення, поєднаних безсполучниковим зв’язком.

Г. коми 5, 6 – при вставному словосполученні.

2.     Префікс з- треба писати в усіх словах рядка

А..ціпити, ..палити, ..чинити

Б..хопити, ..цідити, ..чистити

В..сувати, ..пиляти, ..чесати

3.     Правильно написано всі слова в рядку

Арозрівняти, скалічений, безцільний, сповідати, прізвище

Бзжувати, безцензурний, пригірський, сцілення, зсунути

Впредобрий, стискач, беспечний, сформувати, роз’їхалися

Гсхований, схибити, роскроїти, беззаконня, примружити

Дбезсторонній, розмноження, схопити,премара, безлад

4.     Чергування приголосних НЕ відбуватиметься в прикметнику, утвореному за допомогою суфікса -ськ- від слова

Аказах

БЗбараж

Влатиш

Гюнак

5.     РАЗОМ треба писати всі складні іменники в рядку

Апоет/філософ, зірви/голова, напів/провідник

Борг/відділ, учитель/словесник, живо/пис

Впраце/люб, метео/служба, сімдесяти/річчя

Гпроф/спілка, відео/телефон, 40/метрівка

Давто/стоп, багато/тиражка, віце/прем’єр

6.     Через дефіс пишуться всі прислівники рядка

Авіч/на/віч, по/домашньому, будь/де

Бпо/людськи, як/небудь, в/тричі

Вколись/то, хтозна/куди як/найбільше

Где/не/де, в/цілому, по/четверте

Дна/радість, хоч/не/хоч, далеко/таки

7.     Прочитайте текст і виконайте завдання

(1)Щороку під кінець травня земля набирається сили і її живлющі соки до схочу напоюють зело. (2)Саме під цю пору на Поліссі починає густо цвісти азалія. (3)Її жовтий цвіт мовби велетенське мереживо свічок, виготовлених із ярого воску, освітлює найтемніші закутки лісових хащ. (4)Душа від того яскравого суцвіття наповнюється бадьорим настроєм, веселішає, усе довкола набирає особливої урочистості. (5)Великі з жовтим відблиском пелюстки густо вигойдуються на тендітних ниточках, бутончики нагадують підвішену догори парасолю.

Орфографічну помилку допущено в слові

Ащороку    Бдо схочу    Вдовкола    Гдогори

8.     НЕПРАВИЛЬНО узгоджено прикметник з іменником у рядку

Адорожній насип

Бнебезпечний кір

Впрозорий тюль

Гзапашний ваніль

9.     Неправильно утворено форму слова у варіанті

Апане Костянтине

Бдля всіх дослідників

Ввосьмидесяти років

Гвізьмімо участь

10. Граматичну помилку допущено в рядку

Апорада вчителя

Бпосада керівника

Внові паспорта

Гсьоме грудня

Ддавній сусіда

11. Однакове закінчення в орудному відмінку однини матимуть усі слова в рядку

Апосуха, душа, повага, миша

Бкнижка, неділя, круча, м'ята

Впроща, сотня, вишня, Олена

ГФранція, новина, оселя, мрія

Дтополя, легеня, пуща, стаття

12. З’ясуйте, яким членом речення є виділене слово.

Член речення

1підмет

2додаток

3означення

4обставина

 

Приклад речення

АЯк кажуть в народі, життя прожити – не поле перейти.

БПеред виходом з дому Орест затримався перевірити квитки на потяг.

ВЯк виховує людину сама можливість зробити добро!

ГБатьки повинні навчити дитину долати життєві перешкоди.

ДВідчувати радість за успіхи ближнього – ознака альтруїзму.

13. Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Тисячі дітей, не/збайдужілих до літератури, знають Івана Малковича – доброго дядечка-казкаря. (2) Після закінчення університету, незважаючи на різноманітні пропозиції, юнак, ще не/відомий нікому, починає вчителювати в сільській школі під Києвом. (3) Хто міг уявити тоді, що саме цей хлопець стане […] найкращого в Україні дитячого видавництва і, якщо треба буде, не залишатиме друкарні по дві доби? (4) Створені тут книги «Снігова королева», «Абетка», «Аліса в Дивокраї», «Тореадори з Васюківки», «Вінні-Пух» – справжні не/перевершені ніким витвори поліграфічного мистецтва. (5) В одному з не/давніх рейтингів «50 найкращих сучасних поетів» його прізвище посідає п’яте місце. (6) Вражає й такий рекорд: «А-БА-БА-ГА-ЛА-МА-ГА» за двадцять років випустила понад п’ять мільйонів книжок.

Пунктуаційну помилку допущено в реченні

Апершому

Бдругому

Втретьому

Гчетвертому

14. Доберіть приклад до кожного типу складного речення.

Тип речення

1складносурядне

2складнопідрядне

3безсполучникове

4складне з різними видами зв'язку

 

Речення

АЛюдина найбільше ризикує в житті, очікуючи сприяння інших власній безпеці та в усьому розраховуючи на когось.

БНіхто не передбачить, на що спроможний кожен із нас і на яку висоту здатний злетіти, ти й сам не дізнаєшся, доки не розправиш крила.

ВНа життєвому шляху трапляється багато перешкод, але кожен знає про зустрічний вітер, здатний підняти в небо паперового змія.

ГОзираючись на пройдений шлях, більшість передусім згадуватиме й цінуватиме те, чого досягнула з неабиякими труднощами.

ДМузикант-віртуоз знає: визнанню й славі передують години, місяці й роки виснажливої праці.

15. Установіть відповідність між видом односкладного речення та його прикладом.

Вид односкладного речення

1означено-особове

2неозначено-особове

3називне

4безособове

Приклад речення

АА за вікном майже весна!

БТак хочеться жити в тебе в полоні…

ВОбійми мене, обійми так лагідно і не пускай…

ГБез війни не плачуть, без біди не кличуть.

ДЯскраві зорі рідної землі!

 

16. З’ясуйте, який відокремлений член речення є в кожному прикладі.

Відокремлений член речення

1додаток

2означення

3обставина

4прикладка (різновид означення)

 

Приклад речення

АОкрім заповідників і національних парків, значну роль у збереженні флори та фауни відіграють заказники.

БЗаказники, місця тимчасової заборони полювання, створюють з метою відновлення природних комплексів.

ВВласники природних об’єктів, оголошених заказниками, зобов’язані забезпечити режим охорони та збереження таких територій.

ГПоставивши за мету захист рослин і комах, в Україні створили кілька ботанічних та ентомологічних заказників.

ДІноді заказник відіграє важливу, фактично вирішальну роль у збереженні й відновленні певного рідкісного виду.

17. З'ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).

Національний центр Олександра Довженка викупив у Японії й повернув в Україну копію (1) віднайденого в місцевому кіноархіві (2) повнометражного наукового фільму 1930 року "Людина і мавпа", (3) що (4) донедавна вважали втраченим.

Азайменник

Бприкметник

Вприслівник

Гформа дієслова (дієприкметник)

Дформа дієслова (дієприслівник)

18. Граматичний зв’язок порушений у словосполученні

Апрацювати щосереди

Бвищий мене

Взошит з математики

Гвірний собака

Дрозповідати про іспит

Немає коментарів:

Дописати коментар