За матеріалами "Освіта.ua"
1. Установіть відповідність
між характеристикою речення та прикладом.
1складнопідрядне
реченню 2складносурядне
речення 3складне
безсполучникове речення 4складне
речення з різними видами зв’язку |
АСонце
блищить і горить, гаї зеленіють, садки зацвітають. БТи
до мене прийшла не із казки чи сну, і здалося мені, що стрічаю весну. ВПогода
стояла тепла й сонячна, так що шибки на вікнах аж миготіли. ГНебо
вже геть розмерзлося, і тепер його було видно наскрізь. ДТонуть
у золоті принадні простори і закликають усе в степу до спокою. |
2. З’ясуйте, який відокремлений член речення є в кожному прикладі.
Відокремлений
член речення 1додаток 2означення 3обставина 4прикладка (різновид
означення) |
Приклад
речення АВ
університеті Альфред Керхер, окрім механіки та електроінженерії, досконало
вивчив будову парових машин і різних видів двигунів. БДалекого
1935 року молодий інженер відкриває власну справу, розпочавши будівництво
свого першого заводу. ВУ
конструктора А. Керхера не було надзвичайних статків, натомість він мав
золотий капітал – патенти на свої винаходи. ГНа
кошти, виручені за продаж кількох патентів, і було побудовано перший завод
нині відомого світового бренда. ДУ
Німеччині й Австрії слово KÄRCHER означає не лише назву компанії, а й чищення
автомобіля за допомогою обладнання для миття водою під тиском. |
3. Правильно підкреслено
літеру на позначення наголошеного звука в слові
А олень
Б колесо
В читання
Г випадок
4. Усі слова треба писати зі
сполучною буквою о в рядку
Атисяч...літній,
гірнич..рудний, світ..гляд, дощ..мір
Бкрок..мір,
зор..пад, овоч..сховище, прац..любний
Вяйц..подібний,
ліс..степ, земл..трус, панел..віз
Гпіш..хід,
брон..бійний, житт..дайний, чорн..земний
Дземл..роб,
вол..любний, вогн..гасник, бур..лом
5. Разом пишуться всі слова в
рядку
Анапів/автомат,
авіа/промисловість, режисер/постановник
Бпівнічно/кримський,
міні/автомобіль, навчально/виховний
Водно/разовий,
давньо/український, загально/державний
Гжовто/гарячий,
жовто/блакитний, жовто/дзьобий
Дтеле/апаратура,
пів/години, крем/брюле
6. Орфографічну помилку
допущено в усіх реченнях, ОКРІМ
А. Які тут, на крутому схилі гори, зиленіли
дерева!
Б. Чия буйна фантазія позберала їх із усіх усюд до цього товариського гурту, й тепер вони створили мальовничу строкату
сім’ю!
В. Простір між стовбурами, пронизаний світлом
літнього сонця, без упину манив загадковим затишком.
Г. Батько рано-вранці йшов від дерева до дерева й перед кожним зупенявся на коротку мить наче
здибався зі знайомою людиною.
7. Редагування потребує
речення
АЩоб
оглянути якнайбільше пам’ятних місць Харкова, заздалегідь знайдіть та
ознайомтеся з переліком екскурсій.
БПід’їхавши
до Кам’янця, ми побачили обриси середньовічного міста й почули шум сучасної
автостради.
ВУ
кожному екскурсійному бюро Львова з гостями міста працюють досвідчені та
комунікабельні гіди.
ГЕкскурсоводи
розкажуть про музеї Переяслава-Хмельницького німецькою, польською та
іспанською мовами.
8. Прочитайте діалог (цифри позначають номери реплік).
– (1) Вітаю, Миколо! Сто років тебе не
бачив. Як справи, молодий чоловіче?
– (2) Доброго ранку, Валеріє
Семеновичу, дякую, нівроку, а Ви як почуваєтеся?
– (3) Непогано, друже, непогано, братику,
ось тільки спину щось знову прихопило!
– (4) Поберегли б Ви себе, пане
професоре, ще стільки справ попереду, не хворійте!
– (5) Гаразд. А тобі, добродію
Гринчишин, зичу успішного захисту дипломної!
НЕПРАВИЛЬНО утворено форму кличного відмінка в репліці
А1 Б2 В3 Г4
Д5
9. Помилку у творенні ступеня
порівняння прикметника допущено в реченні
АНарешті
настали найзаповітніші для кожного випускника дні, сповнені найприємніших
вражень.
БДо
свята діти вирішили купити квіти: для мами взяли троянди, найніжніші з-поміж
усіх, які були, а для бабусі вибрали найяскравіші хризантеми.
ВСтуденти
знають психологічну драму «Блакитна троянда» Лесі Українки як
найекстраординарніший і найпрекрасніший твір поетеси.
ГЩо
більш відповідальна людина, то більш складне її життя, адже вона все хоче
зробити бездоганно й для цього докладає неабияких зусиль.
ДНайважливіші
відкриття людства, як не дивно, є найменш очікуваними: хто б міг собі уявити,
що грибок стане джерелом пеніциліну.
10. Доберіть приклад до кожного
виду речення.
1означено-особове 2неозначено-особове 3узагальнено-особове 4безособове |
АМісто
робітників, славне, величне, молоде душею... БЛюбіть
Україну, як сонце любіть... ВБрехнею
далеко не заїдеш. ГДля
мене без тебе і життя нема. ДЗадзвонили
в усі дзвони по всій Україні. |
Немає коментарів:
Дописати коментар