Мета:
узагальнити й систематизувати знання учнів про словосполучення та його види,
про види речень, формувати вміння
визначати члени речення, робити синтак5сичний розбір речення , удосконалювати навички застосовувати теоретичні знання на
практиці, вміння працювати самостійно; розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу;
виховувати любов і повагу до звичаїв і традицій українського народу
Тип уроку:
узагальнення й систематизація знань, умінь, навичок
Обладнання: підручник, роздатковий матеріал,
картки для роботи в групах.
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Емоційне налаштування на урок, очікування
Учням пропонуємо скласти речення із запропонованих
складів
І група: Посміхніться
своїм однокласникам
ІІ група: Цей урок вам обов’язково сподобається
ІІІ група: Ми
пригадаємо відомості про словосполучення
ІV група: Ми
повторимо відомості про члени речення.
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку
ІV. Виконання вправ на повторення теоретичних відомостей
1. Мовний
диктант
·
У
схемі «іменник + прикметник» визначте головне слово
·
На
які питання відповідає означення?
·
Речення,
в якому звучить наказ, прохання, заклик до дії, називається …
·
До
якої частини мови належить слово «у небі»?
·
Яке
речення називаємо односкладним?
·
Що
відносимо до ГО?
2. Бесіда
·
Чим
відрізняється поширене словосполучення від непоширеного (приклади)
·
Яке
речення називаємо двоскладним?
·
Перелічіть
другорядні члени речення
3. Робота
з фреймом (3 учнів)
ІІ
V. Виконання практичних вправ
Колективна робота
1. Розподільний
диктант
(словосполучення – не словосполучення)
Українські традиції,
Україна пишається, звичаї та обряди, візерунок вишиванки, вивчати
історію народу, на рушнику
-
Що не належить до словосполучень
-
Визначити головне й залежне слово у виділених
словосполученнях
2. Записати
речення, підкреслити члени речення, зробити синтаксичний розбір
Українська народна пісня супроводжувала
українців завжди.
3. Фізкультхвилинка
Робота
в групах
1. Гра
«Я - автор»
І, ІV група: Доповнити подане речення додатками; підкресліть
усі члени речення
Бог обдарував український народ
---- , ---- , --- .
ІІ, ІІІ група: Доповнити подане речення означеннями; підкресліть усі члени
речення
сорочка, рушник та
пісня – це обереги українського народу.
2. Скласти
речення з поданими словосполученнями
І, ІV група: вдягати вишиванку
ІІ,
ІІІ: поважати звичаї
Робота по рядах
1. Творче
конструювання (скласти речення за схемами)
І ряд
ІІ ряд
ІІІ ряд
VІ. Підсумок уроку
Обговорення очікувань, оцінювання
VІІ.
Домашнє завдання
Написати
міні-твір (5-6 речень) на тему «Традиції моєї родини». У двох реченнях
підкреслити всі члени речення.
Немає коментарів:
Дописати коментар